Номинации за „Индустрия“ – „Mr. & Mrs. Икономика“ 2013
Най-голямата тежест при избора на номинираните в тази категория се пада на динамиката на финансовия резултат, увеличаването на приходите и постигането на печалба, осигуряването на заетост и направените инвестиции
Списание "Икономика" представя категория "Индустрия" в конкурса "Мистър и Мисис Икономика" 2013 - най-значимият икономически форум, провеждан след демократичните промени у нас.
Най-голямата тежест при избора на номинираните в тази категория се пада на динамиката на финансовия резултат, увеличаването на приходите и постигането на печалба, осигуряването на заетост и направените инвестиции.
1. Атанас Бобоков/Пламен Бобоков – собственици на „Приста ойл груп“
Братята Пламен и Атанас Бобокови са собственици на „Приста Ойл груп”. "Приста ойл груп" е холдингова структура, като най-общо бизнесите й се делят на две - акумулаторен бизнес в лицето на "Монбат" и маслен бизнес, в който влизат "Приста ойл" и дъщерни компании в редица държави. Част от холдинга е "Стар ойл", една от най-големите търговски компании в Средиземноморието за базови масла, суровини и материали, базирана в Холандия. "Приста ойл" е една от най-експортно ориентираните български компании. За последните 13 г. компанията е развила бизнес отношения в над 20 държави от региона, като пазарното й присъствие в отделните страни е в рамките между 5 и 55%. Атанас Бобоков е носител на приз за развитието на българската индустрия през 2007 г.
2. Георги Ташев, изпълнителен директор на "Папас-олио" АД
Георги Ташев е изпълнителен директор и съсобственик на „Папас-олио” – Ямбол. Компанията, в която има и гръцко акционерно участие, е основана през 1994г. и е най - големият производител на олио в България. Дейността включва производство и търговия на олио, финансиране на зърнопроизводство, лицензирана търговия на зърно и съхранение по схемата зърнохранилище и публичен склад. Дружеството финансира зърнопроизводство на площ 800 000 дка.
3. Марко Ниавро, генерален директор на "Каменица" АД
Марко Ниавро е генерален директор на „Каменица” АД от септември 2013 г. Преди това заема позицията директор „Управление на марките” за Molson Coors Europe – европейската дивизия на бирения гигант. Има над 11 години опит в бирената индустрия.
4. Андреас Тойнер - управител на "Бер-Хелла Термоконтрол" ЕООД
Андреас Тойнер е управител на "Бер-Хелла Термоконтрол". През тази година компанията получи сертификат за инвеститор Клас А за изграждането на завод за автомобилни климатични системи в индустриалната зона в Божурище. Инвестицията е в размер на 42,5 млн. лева. Очакванията са производството да започне още следващата пролет.
5. Димитър Луканов, изпълнителен директор на „Арома"
Димитър Луканов е изпълнителен директор на „Арома” АД. Компанията е сред най-големите козметични производители в страната и утвърден износител в над 50 държави на пет континента. Повече 70% от производството й е насочено към външни пазари. Тази есен дружеството откри и нов завод, в който са вложени 14 млн. лева.
6. Димитър Димитров - главен изпълнителен директор „Неохим“
Главният изпълнителен директор на „Неохим" Димитър Димитров е 12-ят поред директор в 60-годишната история на торовия производител. Той оглавява предприятието от 1997 г. и е с най-дълъг стаж сред предшествениците си. С основно участие в изпълнението на инвестиционната програма на компанията, която в последните 11 години от 2001 г. до сега включва реализацията на проекти за близо 100 млн. лева за подобряване на енергийната ефективност, опазване на околната среда, за реконструкция и автоматизация на управлението на мощностите. Управлява „Неохим" от приватизацията му досега.
Тазгодишните номинации на конкурса са разделени в общо 8 категории:
- Мистър Икономика
- Мисис Икономика
- Производствен сектор
- Финансов сектор
- IT сектор
- Услуги
- Сделка на годината
- Корпоративна социална отговорност
*За първи път през 2013 г. ще бъде връчена награда за Корпоративна социална отговорност (КСО). Определени са 60 компании, които в най-голяма степен заслужават да получат подобен приз. Крайният победител ще бъде избран директно от хората чрез гласуване в сайта на конкурса. Потребителите ще могат директно да оценят социалната отговорност на българските компании, която в съвременния бизнес е задължителна за постигането на добро корпоративно управление.