Потребителското доверие в Китай расте
Индексите на икономиката на страната остават на разумно ниво
Потребителското доверие в Китай е достигнало най-високите си стойности от 2005 г. насам през първите три месеца на годината. Това сочат данни от доклад на международната компания за пазарни проучвания Nielson, съобщава агенция Синхуа.
Индексът на Китай се нарежда на четвърто място сред 56 страни и региони, обхванати от проучването на Nielson. Списъкът се оглавява от Индия.
На фона на сложната глобална икономическа ситуация, основните индекси на китайската икономика остават на разумно ниво и правителството работи за подпомагане на малките и средните фирми с банкови кредити, стимулира вътрешното потребление и охлажда прегрелия сектор на недвижимите имоти, каза Ян Сюан, президент на Nielson Greater China. Според него това спомага за подобряването на доверието на потребителите.
Около 59% от анкетираните китайци ще сложат на банков влог спестените си средства, и 49% са склонни да ги похарчат за образованието на децата си.