Продажбите на нови коли в ЕС падат
Българският пазар обаче отчита ръст от 6,6% в периода януари-юни 2012 г.
През първата половина на 2012 г. в Европейския съюз (ЕС) са продадени с 6,8% по-малко нови автомобили, показват данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Данните за продадените нови автомобили са интересни, защото са приемани като показател накъде върви икономиката. При увеличени на новите сделки се очаква икономиката да е в подем и обратното.
Регистрираните коли в периода януари-юни са 6 644 829 броя. Само през юни са продадени 1 201 578 нови автомобила, което е понижение от 2,8% на годишна база. Тези резултати затвърждават низходящата тенденция започнала от октомври 2011 г., обясняват от АСЕА.
През миналия месец търсенето на основните пазари се е повишило в Германия и Великобритания съответно с 2,9 и 3,5%, докато в Испания и Италия беше отчетен спад от 12,1 и 24,4%. Френският пазар остава стабилен със свиване от 0,6% през юни на годишна база. За шестте месеца британският пазар е нараснал с 2,7%, а германският - с 0,7%. Сериозни спадове обаче отчитат Испания, Италия и Франция.
На българския пазар е отчетен ръст от 17,1% през юни до 2135 продадени нови коли и 6,6% повишение до 9770 автомобила за полугодието на 2012 г.
През първите шест месеца Jaguar Land Rover Group е производителят с най-сериозен ръст на продажбите. Повишението на годишна база е 34,6%, като са продадени 64 518 нови автомобила с марките Jaguar и Land Rover. Mitsubishi отчита най-голям спад сред производителите, като продажбите на компанията са намалели с 32,4% до 38 965 бройки за полугодието на 2012 г.