Пусната е жп линията от Прага през София до Атина

Трасето е изградено след сътрудничество между 7 държави

4544 ~ 1 мин. четене

Официално от днес, 8 ноември 2013 г. функционира Европейският товарен железопътен коридор № 7. Трасето, което е изградено благодарение на сътрудничеството между 7 европейски държави, беше пуснато в експлоатация от унгарската столица Будапеща. Трасето се определя като пример за успех в изграждането на европейската железопътна мрежа за конкурентоспособен товарен транспорт, съобщиха от ННКЖИ.

Маршрутът на коридор № 7 минава по оста Прага-Виена/Братислава-Будапеща-Букурещ-Констанца-Видин-София-Солун-Атина. 7 европейски държави - Чехия, Словакия, Австрия, Унгария, Румъния, България и Гърция, с техните 8 инфраструктурни мениджъри и 1 орган за разпределяне на капацитета, основаха коридор, който свързва Централна и Югоизточна Европа и служи за връзка към Азия чрез пристанищата на Черно и Егейско море.

Трасето предлага добра, надеждна услуга на базата на хармонизирани технически и процедурни условия.

През 2008 г. Европейският съюз (ЕС) предложи да бъдат създадени международни товарни железопътни коридори, формиращи европейска железопътна мрежа за конкурентоспособни товарни превози, по които товарните влакове да се движат при добри условия и да преминават лесно и без административни пречки от една национална мрежа към друга.

В рамките на даден товарен коридор трябва да се осигурява добра координация между участващите страни-членки и инфраструктурни мениджъри, както и да се дава предимство на т.нар. "коридорни влакове", като се гарантира съгласуваността и непрекъснатостта на инфраструктурните капацитети, налични по целия коридор.

Инфраструктурните мениджъри на товарните коридори съвместно ще определят и организират международни каталожни трасета за товарни влакове, като ще осигуряват гладко транзитно преминаване по коридора, адекватни времепътувания и честоти, ще премахват тесните места по протежение на коридора.

Подкрепи Economic.bg