Ryanair се прицелва в бизнес пътуванията
От превозвача планират покачване на тарифите
Най-големият нискотарифен авиопревозвач в Европа Ryanair ще опита да привлече 3 млн. пътници повече през следващите дванадесет месеца, съобщава Bloomberg. От компанията имат намерение да реализират това, привличайки част от клиентите в бизнес сегмента.
Политиката на главния изпълнителен директор Майкъл О’Лиъри включва повишаване на средните цени и преминаване към по-високо ниво в обслужването на клиентите. Част от мерките, насочени към бизнес клиентите, групите и по-възрастните пътници са промяна в разположението на седалките и оптимизиране на интернет страницата.
Ryanair очаква годишната ѝ печалба след данъци да достигне 620 млн. евро до март 2015 г., което ще представлява ръст от близо 19%. През годината, завършваща на 31 март, авиокомпанията за първи път от пет години отчете спад на печалбата си - с 8% до 523 млн. евро. Средните цени на билетите ще се покачат с 2%, след като през миналия отчетен период са спаднали с 4%.
Инвеститорите приеха добре новината. Акциите на Ryanair се повишиха с над 9% до 6,93 евро, което е и най-големият дневен ръст от май 2013 г. Пазарната оценка на базираната в Дъблин авиокомпания наближава 9,6 млрд. евро.