Стандарт и в туризма
Целта е повишаване на конкурентноспособността на българските туристически услуги и продукти
Въвеждат се системи за сертифициране на качеството в сферата на туризма в България. Това обяви Иво Маринов, зам.-министър на икономиката, енергетиката и туризма. Проектът е насочен към повишаване на конкурентноспособността на българските туристически услуги и продукти.
Услугите, които трябва да се стандартизират, са отношението към клиента, компетентността на персонала, сигурността, чистотата, възможността за предоставяне на допълнителни туристически услуги. Това ще повиши удовлетвореността на клиента и ще подобри отношенията с международните партньори, убедени са представители на българския туристически бизнес и МИЕТ.
Основните критики към проекта са, че той може да доведе до излишни разходи за някои от по-малките фирми, както и да повиши документооборота и бюрокрацията. Иво Маринов обаче съобщи, че сертифицирането е доброволно и бизнесът няма да бъде притискан да въвежда системите.
Туризмът в България осигурява заетост за 11,8% от населението и формира 12,9% от БВП, сочи статистиката. Въпреки кризата, той бележи ръст и броят на чуждестранните посетители се увеличава всяка година. Сред най-положително оценяваните показатели в България спрямо други държави са съотношението цена - качество, цена - транспорт, качество на местната кухня, цени на входните такси по туристическите обекти, възможност за лесно паркиране. Недоволствата били свързани с инфраструктурата, недобрата поддръжка на паметниците на културата, недостатъчните развлечения и културни мероприятия.