Tesla не може да продава електрическите си коли в Китай

Марката е регистрирана от китайската компания Baosheng Zhan

188 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Aмериканският производител на електрически автомобили Tesla не може да продава своите коли в Китай. Причината е, че търговската марка е заета от китайската компания Baosheng Zhan, която държи правата за сухопътен, въздушен и воден транспорт. Само преди седмица Tesla обяви, че отваря представителство в Китай.

Изпълнителният директор на американската компания Елон Мъск предложи на Baosheng Zhan 320 хил. долара, за да откупи правото върху името. Китайската компания обаче твърдо отказа тази сума и поиска 100 пъти повече - 32 млн. долара, пише Valuewalk.

Двете компании ще се съдят, а надеждата на Мъск е, че неговата компания ще спечели, тъй като са минали повече от 3 години от регистрацията й, без да е била използвана. Адвокатите на Baosheng Zhan обаче вече са изпратили официално писмо, в което посочват, че компанията е в процес на изследователска и развойна дейност за производство на електрически автомобили в Китай.

През май американската компания откупи правата върху името Tesla Motors, които бяха запазени за територията на Китай от Qiao Weiwei. Преди няколко години на американската Apple пък й се наложи да плати 60 млн. долара за търговската марка iPad, която бе запазена от китайския производител на монитори Proview.

Подкрепи Economic.bg