Yahoo придоби фирма за анализ на мобилни приложения

Компанията цели да е конкурентна в битката за дял от мобилната реклама

Yahoo придоби фирма за анализ на мобилни приложения
Автор: Стилиян Гребеничарски

Yahoo е придобила фирмата за анализи на мобилни приложения Flurry, пише BBC. Целта на компанията е подпомогне рекламните си приходи от смартфони.

Flurry помага на разработчиците на приложения да анализират данните за потребителите и по този начин да им представят реклами, по-близки до интересите им. Редица конкуренти на Yahoo вече включиха в портфолиото си подобни инвестиции в опит да извоюват по-голям пазарен дял в силно развиващия се сектор на онлайн рекламата.

Двете дружества не разкриват финансови подробности по сделката, но според някои източници, тя е на стойност между 200 и 300 млн. щатски долара. Подобна сума ще направи Flurry сред най-големите придобивки на Yahoo, откакто закупи платформата за блогове Tumblr през 2012 г.

„Заедно с Yahoo ние ще достъп до по-големи ресурси за да предлагаме по-бързо на клиентите си по-добри продукти. Така те ще могат да създават висококачествени приложения, да достигат до подходящите потребители и да открият нови пазарни възможности”, казва Симон Халаф, главен изпълнителен директор на Flurry. “През последните шест години постигнахме много със собствени сили, но сега, с Yahoo, сме в още по-добра позиция за да постигнем съвместните си цели”, допълва той.

Според предоставената от Flurry информация, компанията работи с над 170 хил. разработчика и анализира данни от около 150 млрд. потребителски сесии месечно. В резултат на това, предоставя данни на авторите за клиентската им база, използването на приложенията и тяхното пълноценно функциониране.

Новината идва само дни след като Yahoo обяви, че печалбата за второто тримесечие е спаднала с 18% до 270 млн. долара. Приходите на интернет гигантът са се свили с 3% до 1,08 млрд. долара. Голяма част от спада се дължи именно на по-лошо представяне на дигиталната реклама, приходите, от която са се свили с 8%.

Все пак, приходите от мобилни устройства и платформата за търсене са се удвоили в сравнение със същия период на миналата година. 

Коментари: 0