Alibaba в битка с Amazon за Европа
~ 2 мин.
Най-голямата китайска компания за онлайн пазаруване увеличава присъствието си в чужбина.
В неделя търговският гигант Alibaba представи първия си европейски магазин в Мадрид, Испания, в градския търговски център Int Xanadú. Новият магазин е под марката на AliExpress - дъщерна компания на онлайн гиганта - и функционира като шоурум, в който купувачите могат да идват, разглеждат и тестват продукти и след това да ги купуват онлайн, пише "Бизнесинсайдър".
Шоурумът ще представя повече от 1000 продукта от 60 марки.
Преминаването към физически магазини в Европа е част от големия план на Alibaba за увеличаване на нейния глобален пазарен дял и атака срещу американския конкурент Amazon, чийто годишен приход е повече от четири пъти по-голям.
Докато Alibaba заема 56% от пазарния дял в Китай и потребителската й база нараства с бързи темпове - 674 милиона души активно пазаруват на нейната платформа всяка година и това добавя 121 милиона активни потребители през последното тримесечие - тя все още се затруднява да върви в крак с Amazon в международен план.
Компанията обаче вече върви напред извън Китай. В началото на 2018 г. тя стартира своята партньорска програма AliExpress в Европа. Това функционира по подобен начин на маркейтплейса на Amazon, като продавачите могат да използват портала, за да продават своите стоки и да ги изпращат на клиенти чрез мрежата си за доставка в замяна на такса за продажба.
Според компанията за проучвания Kantar, това вече се отплаща в Испания, която сега е един от най-големите й пазари, заедно със САЩ и Русия.
Alibaba се опитва да навлезе не само в Европа. Компанията също така планира разрастване на бизнеса си с продажби на едро в САЩ на платформата Alibaba.com.
През юли компанията въведе нови цифрови инструменти за насърчаване на вътрешната търговия в САЩ и увеличаване на участието в глобалния пазар бизнес-бизнес.
В неделя търговският гигант Alibaba представи първия си европейски магазин в Мадрид, Испания, в градския търговски център Int Xanadú. Новият магазин е под марката на AliExpress - дъщерна компания на онлайн гиганта - и функционира като шоурум, в който купувачите могат да идват, разглеждат и тестват продукти и след това да ги купуват онлайн, пише "Бизнесинсайдър".
Шоурумът ще представя повече от 1000 продукта от 60 марки.
Преминаването към физически магазини в Европа е част от големия план на Alibaba за увеличаване на нейния глобален пазарен дял и атака срещу американския конкурент Amazon, чийто годишен приход е повече от четири пъти по-голям.
Докато Alibaba заема 56% от пазарния дял в Китай и потребителската й база нараства с бързи темпове - 674 милиона души активно пазаруват на нейната платформа всяка година и това добавя 121 милиона активни потребители през последното тримесечие - тя все още се затруднява да върви в крак с Amazon в международен план.
Компанията обаче вече върви напред извън Китай. В началото на 2018 г. тя стартира своята партньорска програма AliExpress в Европа. Това функционира по подобен начин на маркейтплейса на Amazon, като продавачите могат да използват портала, за да продават своите стоки и да ги изпращат на клиенти чрез мрежата си за доставка в замяна на такса за продажба.
Според компанията за проучвания Kantar, това вече се отплаща в Испания, която сега е един от най-големите й пазари, заедно със САЩ и Русия.
Alibaba се опитва да навлезе не само в Европа. Компанията също така планира разрастване на бизнеса си с продажби на едро в САЩ на платформата Alibaba.com.
През юли компанията въведе нови цифрови инструменти за насърчаване на вътрешната търговия в САЩ и увеличаване на участието в глобалния пазар бизнес-бизнес.
Разширената програма е предназначена да предостави на 30 милиона американски производители достъп до ресурси, за да подпомогнат създаването на собствени търговски сайтове на Alibaba.com, както и да създадат дигитални маркетингови кампании.