Amazon представи своя социална мрежа
Тя се нарича Spark и засега е достъпна само за iOS

~ 2 мин.
Компанията Amazon представи социална мрежа на име Spark, която позволява на членовете да представят и купуват продукти в нейната платформа. Това е първият толкова категоричен ход в сферата на социалните медии за гиганта в електронната търговия, предава Reuters.
Засега Spark ще е достъпна само за премиум абонатите на услугата Prime на Amazon. Целта е да ги насърчи да споделят снимки и видеоклипове, точно както в популярни канали като Instagram и Pinterest.
Новата функция стартира публично във вторник и е достъпна за мобилните устройства с операционната система iOS.
В своите публикации потребителите на Spark ще могат да отбелязват продукти, които са налични в Amazon, така че всеки, който преглежда каналите, ще може да ги намери незабавно и при желание да ги закупи през платформата. Любопитна функция е, че на постовете ще може да се реагира с „усмивки“ по подобие на харесванията във Facebook.
„Създадохме Spark, за да позволим на клиентите да откриват – и пазаруват – истории и идеи от една общност, която харесва това, което и те“, обясни говорител на Amazon.
“Когато потребителите посетят за първи път Spark, те избират най-малко пет интереса, които биха искали да следват, а ние ще създадем списък със съответното съдържание, създадено от другите“, обясняват още от компанията.
За да популяризира платформата си, Amazon е поканила издатели, включително влиятелни лидери на мнение и блогъри, които да публикуват в Spark. Техните постове са идентифицирани като спонсорирани със специален хаштаг.
Много от потребителите на Amazon в социалните медии определиха услугата като кръстоска между Instagram и Pinterest, но с добавената стойност на опцията за електронна търговия.
Само преди дни стана ясно, че компанията разработва и свое чат приложение. Остава да проследим дали амбициите на Amazon в областта на социалните комуникации ще се увенчаят с успех.