Бъфет преговаря за дял в най-голямата компания за дигитални разплащания в Индия
Ако сделката се случи, тя ще е първата директна инвестиция на Бъфет в Индия

~ 1 мин.
Фондът на Уорън Бъфет Berkshire Hathaway води разговори за закупуване на дял в най-голямата компания за дигитални разплащания в Индия, Paytm, според информация на западни и индийски медии.
Фондът има желание да инвестира между 20 и 25 милиарда рупии (от 286 млн. до 357 мн. долара) в One97 Communications - компанията-майка на Paytm, съобщава Economic Times.
Berkshire може да придобие 3-4% от акциите на One97 Communications, съобщи вестникът, цитирайки два източника, запознати със сделката. Новината беше съобщена и от Mint, индийски финансов всекидневник.
Сделка може да бъде подписана през следващите седмици и тя ще оцени Paytm на над 10 милиарда долара, според Economic Times. Вестникът твърди, че сделката се ръководи от Тод Кобърс, един от ключовите мениджъри на фондове в Berkshire. Той се смята за потенциален главен инвестиционен директор на фирмата.
Фондът има желание да инвестира между 20 и 25 милиарда рупии (от 286 млн. до 357 мн. долара) в One97 Communications - компанията-майка на Paytm, съобщава Economic Times.
Berkshire може да придобие 3-4% от акциите на One97 Communications, съобщи вестникът, цитирайки два източника, запознати със сделката. Новината беше съобщена и от Mint, индийски финансов всекидневник.
Сделка може да бъде подписана през следващите седмици и тя ще оцени Paytm на над 10 милиарда долара, според Economic Times. Вестникът твърди, че сделката се ръководи от Тод Кобърс, един от ключовите мениджъри на фондове в Berkshire. Той се смята за потенциален главен инвестиционен директор на фирмата.
Ако сделката се случи, тя ще е първата директна инвестиция на Бъфет в Индия, добави вестникът.
Paytm е най-голямата платформа за мобилна търговия в Индия и вече е подкрепена от японската SoftBank и китайския технологичен гигант Alibaba и нейното финтех поделение Ant Financial.
Преди две години Paytm обяви значителен ръст на бизнеса си, когато Индия неочаквано изтегли 86 процента от своите парични средства от обръщение, което доведе до масирана парична криза. Това позволи на компаниите за дигитални разплащания да предостави на потребителите в Индия алтернативен начин на плащане.