България черпи от опита на Хърватия и Малта при организирания туризъм
Ще бъде създаден и нов национален регистър със забележителностите, фестивали и събития

© ECONOMIC.BG / Министерство на туризма
България опитва да стимулира притока на туристи и един от факторите за това ще бъде подготвяният механизъм за стимулиране на организирания туризъм чрез насочена реклама. Той ще бъде основно през летния сезон, месеците май, юни, септември, и ще се базира върху броя регистрирани туристи в местата за настаняване. За разработването му е проучен опитът на силни в бранша държави като Хърватия, Гърция и Малта. Министерството също така поддържа постоянен диалог с МВнР в посока визите за туристи от Русия и Турция да станат дългосрочни.
Това стана ясно от думите на ресорния министър Николина Ангелкова по време на работна среща в Приморско. Там бяха обсъдени последните промени в Закона за туризма, които Министерски съвет вече прие и които идват като продължение на политиката за намаляване на административната тежест за бизнеса.
Ангелкова съобщи, че предстои в
скоро време да се приемат измененията в Наредбата за категоризация на местата
за настаняване и заведенията за хранене и развлечения. В нея ще отпаднат доста
изисквания, които затрудняват работата на бизнеса. Целта е стремеж към високо
качество на предлаганите услуги, за да се надгради постигнатото през последните
силни години в туризма.
Ангелкова акцентира върху новите текстове в закона, визиращи статута на националните курорти, и изтъкна отговорността на местните консултативни съвети по туризъм, които ще играят все по-важна роля за устойчивото развитие на отрасъла.
Тя обърна внимание също върху значението на специализираните видове туризъм и особено на културно-историческия, който е сред приоритетите в маркетинговата и рекламната стратегия на институцията. Създаването на нов национален регистър на туристическите забележителности, фестивали и събития не само ще засили интереса на туристите, но и ще насочи по-голям финансов ресурс за развитието им, каза още тя.
Министър Ангелкова информира, че
продължават традиционните срещи с големи чуждестранни туроператори, опериращи
на пазар България с чешки, полски, руски, германски и др. туристи. Целта е да се насърчат ранните записвания за
следващите сезони и максимално да се разширят в рамките на 2-3 години, като
нагласата е пълен капацитет да се достигне не от юли, а доста по рано. Ще се
проведе двустранен бизнес-форум съвместно с Асоциацията на туроператорите в
Русия, по време на който ще се състоят и срещи с българския туристически бранш.
Министър Ангелкова коментира постигнатото в сектора през тази година в условията на силна международна конкуренция. „Знаехме, че сезонът ще е тежък, но независимо от трудния юни, данните за първото шестмесечие на 2019-а сочат спад от 0,3% в чуждестранните визити спрямо същия период на рекордната 2018 г.“
Тя призова бизнеса да работи още по-усърдно и да се включи в реализацията на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която ще стартира от 1 октомври т.г. До тази дата бе даден гратисен период за бизнеса и общините, а след това законът предвижда санкции за всеки, който не се е регистрирал в базата данни. При неспазване на изискванията ще има сериозни санкции.