Борбата на Aston Martin да запази емблематичната си марка
Спасителният план на компанията до голяма степен почива на идеята за пускане на SUV модел
Aston Martin измина дълъг път, откакто Джеймс Бонд застана зад волана на марката и я превърна в емблема. Нарастващите загуби, спадащите продажби и опустошителното въздействие на коронавируса, който разтърси световната икономика и намали продажбите на автомобили, подхранват притесненията, че Aston Martin може да фалира за осми път в 107-годишната си история.
Aston Martin загуби 83.6 млн. долара през 2018 г. и 144.4 млн. долара през 2019 г., според FactSet. През миналата година продажбите на бранда са се понижили с 9% в сравнение с предходната, пише CNBC.
Веднага след това компанията трябваше да понесе и удара на коронавируса, заради който трябваше да нали разходите и работната сила. И в опит да спаси бранда си, компанията избра Тобиас Моерс, бивш ръководител на Mercedes-AMG, успешната високопродуктивна подмарка на луксозния немски автомобилен производител Mercedes-Benz, за свой нов главен изпълнителен директор.
Планът на Aston Martin да се спаси до голяма степен почива на идеята за пускане на SUV модел, който да отговори на нуждите на променящия се автомобилен пазар. Ако Aston Martin DBX 2021 успее, това може да даде на компанията финансовата „глътка въздух“, от която се нуждае, за да продължи да прави големите си спортни автомобили обичани от всички, но купувани от малцина.