„Черният петък” посивя с 11%
Над 6 млн. от очакваните клиенти си останаха у дома
Въпреки мащабните отстъпки на дрехи и електроника и удълженото работно време в Деня на благодарността, търговците в САЩ не успяха да привлекат желания интерес сред потребителите по време на „Черния петък” и последващите почивни дни, пише Bloomberg.
Оборотът в търговията на дребно през последните четири дни от изминалата седмица е по-нисък с 11% спрямо година по-рано, съобщават от Националната федерация на търговците на дребно. В допълнение на това, броят на купувачите, включили се в кампанията тази година е с повече от 6 млн. по-малък от прогнозите на бранша.
Потребителските разходи за разглеждания период се свиват от 57,4 млрд. долара през 2013 г. до 50,9 млрд. долара. Това е и втора поредна година на спад за известните с „битките за промоции” дни.
Федерацията предварително прогнозираше годишен ръст в продажбите през ноември и декември от 4,1%, което би означавало най-силно представяне на сектора от 2011 г. насам. Въпреки разочароващите данни за „Черния петък”, организацията поддържа положителните си нагласи, надявайки се, че потребителите са достатъчно уверени и са предпочели да пазаруват по-спокойно, отлагайки ангажимента за началото на декември.
„Празничният сезон е маратон, а не спринт. През следващите седмици конкуренцията за вниманието на клиента ще е изключително силна”, коментира изпълнителният директор на федерацията Матю Шей.
Не се възлагат и големи надежди на „Кибер понеделникът” днес. Онлайн поръчките продължават да нарастват, но темповете се забавят, а блясъкът на деня избледнява през последните години. От началото на „сезона” покупките през интернет добавят 15% до 22,7 млрд. долара, а само по време на „Черния петък” оборотът е нараснал с 1,5 млрд. През последните години „Кибер понеделникът” бе задминат като най-голям ден за онлайн пазаруване от водещия началото си в Китай Ден на необвързаните (Singles Day - 11.11).