COVID изстреля продажбите на Барби до 6-годишен връх
Настолните игри обаче бележат понижен интерес през 2020 г.

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Продажбите на Барби, най-желаната играчка от момичетата, достигнаха 6-годишен връх, след като през 2020 г. бяха отчетени 1.35 млрд. долара приходи, предава BBC. COVID принуди стотици деца да останат по домовете си за дълъг период от време, което пък накара родителите им да търсят всевъзможни методи за тяхното развлечение. Така си обясняват от компанията засиления интерес към Барби.
Продажбите на куклата са нараснали с 16% в световен мащаб, което помогна на производителя Mattel да отчете най-доходоносната си година от 2017-а насам. Добрите резултати на компанията отразяват по-широкия тренд в индустрията като цяло. Наред с подема в търсенето на играчки, не липсват и препятствия – едно от основните такива са транспортните проблеми по време на извънредната ситуация през пандемичната 2020 г..
Главният изпълнителен директор на Mattel заяви, че въпреки необичайно високото търсене „успяхме да удовлетворим нуждите на клиентите и да изпълним всички доставки, които бяха заявени“.
В компанията за играчки Mattel продажбите са нараснали с 2% през изминалата година до над 4.5 млрд. долара, а за последните три месеца от годината са се увеличили с 10%. Печалбата на компанията е възлиза на 126.6 млн. долара за 2020 г., но в сравнение със загубите от над 200 млн. долара за 2019 г. общата картина все още не е добра.
От компанията за играчки заявиха, че през тази година предстоят много нови програми, с които да се оптимизират разходите. Главният изпълнителен директор посочи, че промените няма да бъдат свързани със съкращения на служители, а по-скоро в технологично и процесно развитите.
Междувременно конкурентът Hasbro, собственик на Nerf и различни настолни игри като Monopoly, съобщи, че продажбите за миналата година са спаднали с 8% до около 5.4 млрд. долара. Понижението е въпреки увеличението от последното тримесечие в размер на 4%.