Decathlon обмисля разширяване чрез нови придобивания
Френската компания търси бизнеси от по-висок клас, които все още не са обхванати от основната ѝ дейност

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Френският търговец на спортни стоки Decathlon търси да придобие специализирани марки, за да разшири бизнеса си. Компанията се възползва от трусовете в индустрията след пандемията, които направиха много компании от сектора привлекателни цели за поглъщане, пише Reuters, цитирайки главния изпълнителен директор на френската верига Барбара Мартин Копола
Частната компания, известна със своята достъпна спортна екипировка, купи германския търговец на дребно на оборудване за катерене Bergfreunde през януари за „стотици милиони“ евро. Сега се оглежда за по-големи цели за придобивания в и извън Европа, по думите на Барбара Мартин Копола.
Има много възможности по отношение на компании, които правят наистина интересни неща, но поради пазара и търсенето може да са в трудна ситуация“, казва тя пред Reuters.
Ръстът в търсенето на облекло и оборудване за тренировки у дома по време на пандемията увеличи продажбите. Много компании обаче пострадаха от презапасяване със стока, след като хората възстановиха посещенията в спортните зали.
Промени в стратегията
Decathlon надгражда своя опит в спортове като бягане, шосейно колоездене и алпинизъм и също така увеличава своите маркетингови разходи, включително сключи и първия си договор за спонсорство на Олимпийските игри в Париж, които ще се проведат от края на юли до края на август т.г.
Новото звено Decathlon Pulse ще се насочи към придобивания в области от по-висок клас, които все още не са обхванати от основния бизнес.
Барбара Мартин Копола, която заема поста главен изпълнителен директор на компанията от малко повече от две години, изтъква фитнеса като област на интерес, както и нови бизнес модели, като продажба на оборудване втора употреба и лизинг на оборудване.
Decathlon, който генерира продажби за 15.6 млрд. евро през 2023 г. в повече от 70 държави и печалба от 931 млн. евро, преразгледа стратегията си, като намали броя на марките, които продава – от 80 на 12.
Decathlon Pulse има 300 млн. евро, които да похарчи за инвестиции в рисков капитал през следващите четири години. Сумата следва 400-те милиона, инвестирани в 21 фирми от 2018 г. насам, включително покупката на Bergfreunde и френския специалист по колоездене Alltricks, както и други по-малки инвестиции.