Disney предлага да купи Sky News, за да улесни поглъщането от Мърдок

Британските регулатори все още не позволяват сделката поради опасения, че магнатът ще концентрира твърде много медийна власт

Disney предлага да купи Sky News, за да улесни поглъщането от Мърдок

Снимка: Sky

316 ~ 2 мин. четене
Компанията 21st Century Fox на Рупърт Мърдок прави нов опит да спечели одобрението на регулаторите във Великобритания за планираното поглъщане на британския телевизионен оператор Sky. 

Британският антимонополен орган публикува две нови предложения от 21st Century Fox във вторник, които са предназначени да отговорят на опасенията на регулатора, че покупката ще даде на семейство Мърдок прекален контрол върху медиите в Обединеното кралство.

Първото предложение е 21st Century Fox да продаде Sky  на Disney.

Според Fox, Disney иска да вземе Sky News , независимо дали планираното поглъщане от австралийския медиен магнат е успешно.

Съгласно второто предложение Sky News ще бъде законово отделено от останалата част от Sky в опит да осигури редакционната си независимост, съобщава CNN.

Британското правителство поиска от регулаторния орган през септември да проучи поглъщането поради опасения, че сделката ще концентрира прекалено много власт в ръцете на семейство Мърдок.

Рупърт Мърдок и един от синовете му Лахлан са двамата съпредседатели на Fox. Другият син, Джеймс, е главен изпълнителен директор. Семейството контролира и News Corp., която притежава три от най-големите британски вестници: The Sun, The Times и The Sunday Times.

Прегледът на сделката се превърна в горещ политически въпрос във Великобритания, където някои политици настояват за по-задълбочено разследване на фамилията Мърдок след поредица от скандали в американския кабелен канал Fox News.

Офертата на Мърдок за Sky беше оспорена и на друг фронт.

Американската компания за кабелни и развлекателни продукти Comcast направи своя собствена оферта за Sky през февруари, предлагайки повече пари за акция от 21st Century Fox.

Във време, когато американските потребители намаляват своите кабелни абонаменти и прекарват повече време онлайн, Disney и Comcast се стремят да добавят нови клиенти в чужбина.
Подкрепи Economic.bg