Глосов, АПИ: „Хемус“ има най-голяма нужда от ремонт
По тази магистрала в последните 30-35 г. не е правено нищо, заяви инж. Светослав Глосов, член на УС на АПИ
Магистрала „Хемус“ е може би пътят, в който има най-много необходимост от ремонтни дейности предвид това, че последните 30-35 години по тази магистрала не е правено нищо и това главно по съоръженията – тунели и мостови съоръжения. Това заяви инж. Светослав Глосов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), в студиото на БНТ.
По негови думи през зимата няма как да се работи по виадуктите на „Хемус“, а някои от тях са в предаварийна ситуация. Припомняме, че Economic.bg разказа в средата на месец април за опасно рушащия се виадукт „Коренишки дол“. Тогава наш читател ни сигнализира, че арматурата на една от колоните се вижда, а от самата подпора падат бетонни плочи, които застрашават движението по стария път. След въпрос към председателя на УС на АПИ инж. Дончо Атанасов дали са започнали ремонтните дейности по стълбовете на моста, той обясни, че вече се укрепват 10 от стълбовете и ремонтът на съоръжението трябва да завърши в края на годината.
„Екипите работят по долната част на съоръженията“, обясни Светослав Глосов и акцентира върху това, че много често хората питат дали се извършват ремонтни дейности, тъй като по пътя върху мостовете няма работници. Той допълни, че в момента се работи под самите съоръжения.
„Предстои довършване на ремонта на тунела на Витиня -преди време там беше подновено осветлени и други елементи“, продължи Глосов. Той припомни, че през миналата година десните тръби на Витиня и Ечемишка са били ремонтирани изцяло, съгласно европейските изисквания.
По темата за активизиралите се свлачища на магистрала "Люлин" Глосов коментира, че се работи и в събота и неделя, за да може максимално бързо да бъдат укрепени проблемните места.