Как агресивната „copy-paste”стратегия на Facebook се отразява на Snapchat
Facebook копира и внедри функциите за ефимерно съдържание в няколко свои приложения

Първите няколко месеца на Snap като публично търгувано дружество се оказаха лоши за компанията. В момента те се оценява на 14 млрд. долара, което е доста под оценката от 24 млрд. долара при осъществяването на IPO-то. Платформата за ефимерно съдържание определено не оправдава очакванията на инвеститорите.
Най-голямото предизвикателство пред Snap идва от страна на Facebook, която дали от страх заради популярността на приложението сред младежите, дали просто защото хареса идеята за ефимерни истории, реши да създаде собствена версия на функцията.
Днес Instagram и WhatsApp, които са собственост на Facebook, привличат вниманието на много повече потребители към внедрените преди месеци идентични варианти на Snapchat.
Графиката на Statista нагледно представя позиционирането на трите приложения на картата на потребителския интерес. И изоставането на Snapchat е значително.
В сряда Instagram обяви, че потребителите на възраст под 25 години прекарват повече от 32 минути дневно в приложението. За сравнение през февруари Snapchat информира, че нейните потребители в същата възрастова граница са прекарвали средно по над 30 минути на ден в платформата, пише Business Insider.
Snap има тежка задача да убеди инвеститорите, че действително може да бъде успешна и една от първите крачки в тази посока е да опита да навакса разликата с другите двама играчи.
Припомняме, че функцията Stories на Facebook, която все пак не е чак толкова популярна, скоро ще бъде налична и на десктоп платформата на социалната мрежа.