Как се развива пазарът на диамантени бижута?
САЩ остава основен лидер в продажбите
САЩ ще продължи
да бъде основният двигател на растежа на търсенето на диамантени бижута през
2016 г., според проучване на De Beers, публикувано днес.
Продължаващият растеж в САЩ и по-бавният растеж на Китай, позволяват да се поддържа положителна дългосрочна перспектива за търсенето на диамантени бижута, заяви ръководителят на De Beers Филип Мел.
Търсенето на диамантени бижута в САЩ през 2015 г. се увеличава с 4% и достига рекордните $ 39 милиарда долара. САЩ увеличи своя дял в световното търсене на полирани диаманти от 42% до 45% и остава основният пазар на продажбите на бижута с диаманти.
Пречистено от влиянието на разликите в обменния курс, световното потребителско търсене на диамантени бижута е нараснало с 2% през 2015 г. Въпреки това, укрепването на долара през годината имаше негативен ефект върху курсовете на националните валути на други държави, в доларово изражение, нивото на търсене намалява с 2%, до $ 79 милиарда долара.
Търсенето в Китай през 2015 г. се увеличава средно с 3%.
Въпреки положителните макроикономически показатели в Индия, търсенето на диамантени бижута падна с 4% в рупии, което е причинено от общия спад в потребителските разходи, причинени от няколко фактора, включително кредитната криза. Търсенето в Япония в йени остава на нивото от 2014 г. през цялата година, но обезценяването на йената доведе до спад от 13% в доларово изражение.
Търсенето на бижута, украсени с диаманти, в останалата част на света намалява с 13% в доларово изражение, главно поради отслабването на макроикономическите показатели на развиващите се пазари и укреплението на долара.