Как средната седалка в самолета може да стане по-комфортна и желана
Нов дизайн обещава повече удобство за пътниците на самолети

© ECONOMIC.BG / Molon Labe Seating
Признато е от всички, че средните места в самолетите са най-лошите. Да бъдеш неловко притиснат между двама души, докато се чудиш къде да поставиш лактите си, е проклятие за повечето пътници. Сега обаче един нови дизайн може наистина да накара хората да искат средната седалка - или поне да направят летателния опит по-малко некомфортен.
Дизайнът на S1 от базирания в Колорадо стартъп Molon Labe Seating, се отличава с три икономични седалки в шахматно оформление, поставяйки средната седалка малко седалките до пътеката и прозореца, и на малко по-ниска височина, разказва CNN.
Седенето в непосредствена близост до двама души означава, че пътниците са опрени едва ли не рамо до рамо. Но преместването на средната облегалка с няколко сантиметра позволява повече пространство, така че компанията е направила средната седалка с около три до пет инча по-широка от стандартната 18-инчова седалка.
"Това малко разстояние означава, че всеки човек може да се отпусне малко повече", казва Ханк Скот, основател и главен изпълнителен директор на Molon Labe Seating, пред CNN.
Пътниците няма да се налага да се бият за облегалките за ръцете. Подлакътниците също са изградени така, че да не са с еднаква височина в предната и задната част. Това ще позволи на пътниците до пътеката и прозореца да оставят лактите си върху предната част на подлакътника, като оставят пространството отзад, което е по-ниско, за пътника на средната седалка.
Седалките са предназначени за по-кратки вътрешни полети, въпреки че компанията разработва версия за по-дълги полети, които включват повече подложки и по-големи телевизионни екрани.
Кога обаче пътниците могат да изпробват тези места сами? Седалките са сертифицирани от Федералната авиационна администрация на САЩ миналия месец и се произвеждат от Primus Aerospace в Колорадо. Скот казва, че се очаква да бъдат на разположение на две авиолинии до април или май 2020 г. Въпреки че не разкрива кои авиокомпании ще разполагат със седалките, той казва, че един от тях е в Северна Америка.
Не само пътниците ще бъдат по-щастливи с новия дизайн, пояснява още Скот. Седалките са по-леки от стандартните, което може да помогне за намаляване на разходите за гориво. За една авиокомпанията това е значим въпрос.
Седалките S1 няма да поправят всичко лошо при летенето - те не се отпускат и не предлагат повече място за краката. Но все пак, са една стъпка напред за повече комфорт при летене.