Как Zara ни кара да харчим повече пари

Цял екип от специалисти се грижи за подредбата и атмосферата в магазините на веригата

Как Zara ни кара да харчим повече пари

Снимка: Zara

11460 ~ 2 мин. четене

Няма значение дали пазарувате в Ню Йорк, Хонконг или Богота - всеки магазин на Zara, в който влизате, има идентична естетика и почти идентично оформление. И това не е случайно. Всъщност компанията има екип от дизайнери и специалисти по визуален мърчандайзинг, чиято единствена работа в централния офис на Zara е да проектира и изчисти всеки аспект на магазина, от елегантния интериор и цвета на крушките до музиката, която се пуска, и точното позициониране на дрехите.

Тези екипи имат 3D тренировъчни зони, на които да изпробват своите визии под формата на няколко примамливи магазина Zara във всички категории: женски, мъжки, TRF и за дома. Тези т. нар. "пилотни магазини" са скрити в дълбините на главната квартира на Zara в северна Испания и са недостъпни за обществеността, разказва "Бизнесинсайдър".

Те показват предстоящи колекции, които никога преди не са били публично достояние, и следователно съдържат някои от тайните, които позволяват на компанията за облекла да напредва в търговска надпревара.

Част от снимките показват как изглеждат тези пилотни магазини, където се тества подредбата на реалните търговски обекти. Те изглеждат като всеки типичен магазин на марката, с тази разлика, че тук са новите колекции, които ще отидат в търговските обекти след поне две седмици.

Екипът тук получава нови стоки два пъти седмично и след това решава как точно те трябва да бъдат изложени в магазините, за да привлекат клиентите по най-добър начин.

Специалистите използват манекени, за да покажат кои дрехи работят добре, за да вдъхновят клиентите и се надяваме, че ще ги насърчават да купуват цялостни екипи.

Zara е известен като един от малкото търговци на дребно, които не пускат традиционна реклама. Ето защо нейните магазини и уебсайт служат като лице на марката. Магазинът трябва да има елегантен и чист образ, който позволява на дрехите да говорят сами за себе си, заяви говорител на Zara пред Business Insider, обяснявайки защо избират минималистичната черно-бяла цветова схема за магазините.

Специалистът по мърчъндайзинг обясни, че топ трендовете в момента, вдъхновени от списанията и модните дефилета,се поставят в най-видимите райони на магазина. За септември тази година трендът е животински принтове и щампи, обясняват те.

Най-новите стоки се поставят близо до входа на магазина, за да привлекат вниманието на клиентите. И тъй като акцентът е винаги върху най-новите стоки, то магазините се пренареждат постоянно.

Най-голямата промяна в магазините през последните няколко години е добавянето на екрани. "Магазинът се развива, за да се адаптира към времето и да привлече по-млади клиенти", обясняват специалистите.

Два пъти годишно, при стартирането на големи колекции, мениджърите на магазини от цял свят идват в централата на Zara, за да посетят пилотните магазини и да правят снимки на оформлението, за да ги възпроизведат точно в собствените си страни.

Те също споделят своите наблюдения относно това, което работи успешно за привличането на повече клиенти и покупки в собствената им страна.

Освен експертите по маркетинг, Zara има екип от 31 архитекти и дизайнери, които са мозъкът зад всички структурни детайли в магазина. Те проучват новите обекти, когато марката се разширява и правят оценка как да се оформи най-добре предложеното пространство. 
Всяка мебел и осветително тяло в един магазин се проектират от този екип. 
 
Включително и къде е най-удобно да са разположени касите - включително височината на касите и местата, където да се оставят закачалките на закупените дрехи.

Подкрепи Economic.bg