Китайски увеселителен парк в люта битка с „Дисниленд“
Wanda City има амбицията да се превърне в световноизвестно развлечение

Най-големият частен строителен предприемач в Китай Wanda Group откри развлекателен комплекс, с който ще конкурира Дисни и неговия тематичен парк в Шанхай, отварящ врати идния месец.
Ръководството на Wanda представи Wanda City за 3 млрд. долара, намиращ се в Нанчан, столицата на югоизточната провинция Цзянси, като символ на китайската развлекателна култура на фона на западното влияние.
Мащабният обект включва тематичен парк за 800 млн. долара, закрит търговски център с кино салони, ресторанти, хотели и най-големия в света океански парк. Очаква се Дисни да отвори своя курорт в Шанхай за 5,5 млрд. долара – най-големия „Дисниленд” в света – през юни.
Водещ играч в инициативата за глобализация на китайските компании, Wanda инвестира активно във филмовия бизнес и киното и говори открито за националистическата си мисия да отстрани Дисни от местния пазар и да стане развлекателна марка, призната по целия свят, посочва AP.
„Китайската култура е водеща в света от 2000 години, но през последните 300, заради нашето изоставащо развитие и инвазията на чуждите култури, ние малко или много изгубихме вяра в собствената ни култура. Искаме да бъдем модел за китайска частна компания и да създадем глобална марка за китайските фирми“, заяви собственикът на Wanda Ван Цзянлин, който е и най-богатият човек в Китай.
По-рано Ван обяви, че инвазията на Дисни в Китай ще се провали заради по-конкурентните цени на неговата компания и предупреди, че „манията по Мики Маус и Доналд Дък и сляпото им следване са преминали“. Входният билет за новия увеселителен парк е 198 юана (около 30 долара).
В Wanda City все пак присъстваха герои на Дисни. На влизане туристите бяха поздравени от жена в костюм на Снежанка, както и щурмоваци от филмовата поредица „Междузвездни войни“, която също е собственост на американската компания. В увеселителния парк се продаваха и различни артикули с Мики Маус и логото на Дисни.
В отговор на въпрос за присъствието на герои на Дисни, от Wanda заявиха, че компанията „не контролира промоционалните дейности на търговците на дребно“.