Компании дават на служителите свободно време за гласуване на евроизборите
Oatly и Patagonia работят заедно, призовавайки за по-силна защита на околната среда

© ECONOMIC.BG / Oatly
Европейските избори наближават, а с тях и различни инициативи за гласуване. Нещо, което е необходимо, тъй като на последните избори, които се проведоха през 2019 г., в ЕС гласуваха само 51%.
Двама играчи, които сега работят заедно, са компанията за облекло за дейности на открито Patagonia и гигантът за овесени напитки Oatly. В отворено писмо в Linkedin сега те призовават компаниите да използват своите платформи и мрежи, за да насърчат хората да гласуват – и да мислят за климата, когато го правят.
Човечеството научи по трудния начин, че демокрацията никога не трябва да се приема за даденост. Това поколение е първото, а може би и последното, което също трябва да добави: нито планетата. Резултатът от предстоящите избори за ЕС оказва голямо влияние върху околната среда“, казва изпълнителният директор на Oatly Жан-Кристоф Флатин в коментар и продължава:
„В зависимост от резултата ще видим политики, които или помагат на всички ни, или рискуват бъдещето на нашите деца и внуци на Земята.“
1000 служители получават отпуск
Като част от призива Patagonia и Oatly също дават свободно време на своите служители в Европа, за да гласуват - общо 1000 души във фабрики, магазини и офиси. Освен това около и с кампанията се извършват и други дейности.
„В допълнение към опростяването на гласуването, като даваме на всички наши европейски служители свободно време за гласуване, ние създадохме програма от образователни и вдъхновяващи инструменти, така че избирателите да се чувстват комфортно да говорят с приятели, семейство и мрежи за важността на тези избори“, казва Нина Хаджиханян, генерален мениджър в Patagonia.
„Защита на нашата родна планета“
Освен това и двата бизнеса призовават за по-силна защита на околната среда и ЕС да изпълни екологичните си ангажименти през следващия мандат.
„Много от нас просто не виждат как европейската политика засяга живота ни или природата и заобикалящите ни местообитания и това оставя място за прогнозираното отдалечаване от екологичните амбиции на ниво ЕС“, казаха компаниите в съвместно изявление.
Oatly и Patagonia също призовават други компании да насърчат своите екипи да гласуват за планетата, докато Oatly ще проведе голяма OOH кампания, съобщавайки същото послание на обществеността.
Освен това Oatly предложи няколко политики за създаване на по-устойчива хранителна система, включително задължително етикетиране на устойчивостта, амбициозни цели за намаляване на емисиите от хранителната система и ценообразуване на въглеродните емисии.