КЗК позволи на Next Level да купи фитнесите „Флайс“
Те също влизат под шапката на собственика на Multisport
Веригата фитнеси в София Next Level получи зелена светлина да придобие един от конкурентите си – фитнесите „Флайс“. Комисията за защита на конкуренцията публикува одобрение около месец след подадената заявка от страната на купувача.
Целта на Next Level е да разшири дейността си – преди сделката веригата е лидер по пазарен дял в столицата на база брой управлявани фитнес клубове, както и по реализирани приходи, макар и без съществена преднина. След нея ще увеличи преднината си до дял между 10 и 20%. И двата фитнеса са на един и същи пазар, който обхваща всички фитнес услуги, спортни дейности като йога, спининг и други и т. нар. wellness услуги, които са предназначени за поддържане на доброто физическо състояние на потребителите.
Конкуренцията
Според регулатора насищането с фитнеси в София е голямо заради концентрацията на млади хора в столицата. Така например няма придобиван обект, в близост до който да не са разположени поне 2 конкурентни фитнес центъра, като в повечето случаи броят им е значително по-голям – поне 4-5. КЗК описва пазара като
силно фрагментиран с множество участници“.
Лоялност към бранд не се забелязва, а клиентите правят избора си на база цена, качество и удобство.
Основните конкуренти на Next Level са веригата Pulse и Athletic. И двете фирми изразяват известни опасения за създаване на господстващо положение при финализиране на сделката, но според КЗК опасенията им са неоснователни и „сделката няма потенциал да възпрепятства съществено конкуренцията на съответния пазар“.
Multisport
Любопитен факт от сделката е собственика на веригата Next Level – полската Benefit Systems International S.A. Тя е и собственик на дружеството „Бенефит Системс България“ ООД, която управлява спортните карти Multisport в България. На практика дружеството сключва договори с работодатели, а картите се използват като социална придобивка за служителите. Дружеството сключва договори и с фитнесите и спортните обекти, които могат да се ползват с нея.
Според КЗК пазарният дял на дружеството не би нараснал пряко от сделката, тъй като и преди сделката и двете вериги фитнеси работят с Multisport карти.
КЗК отчита, че дружеството зад Multisport картите не би имало стимул и икономическа изгода да предприеме поведение на ограничаване партньорството си с конкурентни на Next Level фитнеси. Въпреки това от веригите Pulse и Atletic предупреждават, че концентрацията на сила в полското дружество може да доведе до
ограничаване избора на потребителите по отношение на доставчиците на този вид услуги, и съответно до загуба на клиенти на по-малките фитнеси на пазара. Това от своя страна ще доведе до риск от изтласкването им от пазара“.