Луксозна козметика – струва ли си да инвестираме в нея?

© ECONOMIC.BG / Unsplash
- Съдържание от Makeup.bg
Всяка дама иска да притежава поне един луксозен козметичен продукт. На какво обаче трябва да обърнете внимание, когато пазарувате ексклузивна козметика и какви са скритите аспекти, определящи крайната цена? Със сигурност много пъти сте се чудили дали козметиката от висок клас си струва разхода, затова ще се опитаме да отговорим на някои въпроси.
Обърнете внимание на състава
Преди да закупите луксозен продукт трябва внимателно да прочетете неговия състав. В началото не е лесно да дешифрираме имената на отделните вещества. Вашата отправна точка за това могат да бъдат думи като "масло" и "екстракт". Латинските термини за растения ще ви бъде трудно да разберете, освен ако не използвате интернет помощ. Ако искате да знаете ползите за здравето от определено цвете, билка или плод, просто въведете латинското име в търсачката, след което копирайте българския еквивалент и добавете „козметични свойства“ към фразата. Тогава ще бъдете сигурни, че избраният от вас продукт ще бъде най-добрият вариант за вашите кожа. При косата пък една от най-предпочитаните и доказани съставки е кокосовото масло – ако искате красива прическа, следете добре дали присъства на етикета. Голямо разнообразие от продукти с безценния компонент може да разгледате тук: https://makeup.bg/categorys/784552/
Знаете ли за какво точно плащате?
На първо място, от голямо значение е това, което виждате най-напред – красива, изключително стилна и елегантна опаковка с логото на дадената марка. В този случай най-важният въпрос е материалът, от който е направена. Когато избирате каквато и да е козметика от висок клас, можете да сте почти сигурни, че материалите, използвани за създаване на бутилката или контейнера, са подбрани по такъв начин, че да не реагират със съдържанието и да не влияят на свойствата му. Това е много важно, особено когато става въпрос за течни продукти.
Второ, всеки уважаван концерн ще се стреми да гарантира, че предлаганите от него средства са добре рекламирани и че информацията за тях достига до възможно най-голямата група потенциални купувачи. Ето защо компаниите се фокусират върху звезди от шоубизнеса за лица на марката. Когато купувате конкретен продукт, не забравяйте, че част от цената му се използва и за заплащане на медийната личност, която го рекламира. Често крайната сума на дадена козметика включва възнаграждения за хора, които са разработили система за визуална идентичност, т.е. лого, цветове, име, рекламни слогани и други елементи.
Трето, вие със сигурност сте наясно, че колкото по-дълго дадена марка е на пазара, толкова повече с годините нараства нейният престиж и общото потребителско доверие в определена серия продукти, предлагани от компанията. Това е моментът, в който името започва да работи за бранда и точно поради тази причина козметични средства от този тип се характеризират с малко по-висока цена от дрогерийните предложения.
Това са част от нещата, които влияят на крайната цена на дадена козметика. Сега по-ясно може да си дадете отговор заслужава ли си конкретен продукт или не.