Малкият смартфон бранд, който надви Apple и Samsung на един от най-големите пазари

Тя е поредната китайска компания, която се изправя срещу големите играчи в бранша

Малкият смартфон бранд, който надви Apple и Samsung на един от най-големите пазари
Малко известна китайска марка смартфони побеждава Apple и Samsung в битката за богати клиенти на индийския смартфон пазар.

OnePlus, основана преди четири години, държи 53% от пазара на смартфони от висок клас в Индия през последното тримесечие, според изследователската фирма IDC. Тя определя висок клас като телефони, които струват повече от $400.

"OnePlus е "много агресивна" в Индия", каза анализаторът на IDC Киранджет Каур, цитиран от CNN Money.

Тя е поредната китайска компания, която оспорва лидерството на установените световни смартфон производители в Индия. Xiaomi, друга голяма китайска компания, изпревари Samsung и стана номер едно в страната по продажби на смартфони миналата година.

OnePlus, която започна производството на телефони в Индия миналата година, е насочена към малък, но потенциално доходоносен дял от пазара - на устройства с висока спецификация, които са по-евтини от водещите продукти на Apple и Samsung.

Компанията привлече внимание и в други страни, включително САЩ, където продава директно на клиенти онлайн, разчитайки най-вече на реклама от уста на уста, за да стимулира продажбите. Но в Индия OnePlus има физически магазини и павилиони в търговски центрове, за да стимулира офлайн продажбите, и участва в различни програми с банки, за да направи телефоните си по-достъпни, казва Каур.

Усилията се изплащат и сега китайската компания иска да запази инерцията с най-новия си телефон, OnePlus 6, който беше пуснат в продажба в края на миналия месец.

OnePlus 6 струва 35 000 рупии (520 долара), малко над една трета от цената на iPhone X на Apple в страната - и с повече от 20% по-евтин от Samsung Galaxy S8.

OnePlus е създадена от бивши служители на Oppo, един от най-големите производители на смартфони в Китай. Oppo е основен инвеститор в OnePlus и двете компании споделят технологични и производствени ресурси.

Най-големите пазари на OnePlus са Китай, Съединените щати и Индия, според IDC. 

Нейният успех на пазара на висок клас смартфони обаче не я прави голям играч като цяло. Търсенето на смартфони се разраства в страната, но според изследователите по-голямата част от потребителите - между 85% и 90% - купуват телефони, които струват по-малко от 200 щ.долара.

Делът на OnePlus в общия пазар на смартфони в Индия е по-малък от 1% през миналата година, според IDC.

...

Коментари: 0