5 марки доминират най-големия смартфон пазар, нито една не е Samsung
Китайският пазар не се подчинява на световните тендеции

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 1 мин.
Китай е може би най-уникалният смартфон пазар в света. Той не признава по презумпция глобалните лидери в сектора, а едни от най-оппулярните марки устройства в страната е напълно възможно дори да не са напускали пределите ѝ. Показателно е например, че световният лидер Samsung не присъства дори в топ 5 на най-купуваните смартфони в Китай, става ясно от доклада на Kantar Worldpanel.
Любопитно от бизнес гледна точка е също, че най-популярните пет марки стават все по-солидна и доминираща група, пише The Verge.
В топ 5 през третото тримесечие на 2017 г. влизат Huawei, Xiaomi, Apple, Vivo и Oppo. Техните продажби представляват 91% от общия пазар на смартфони в страната за периода. За сравнение, година по-рано общият им дял е бил 79%, като причина за това анализаторите намират в това, че компании като ZTE, Meizu и Lenovo са концентрирали усилията си в посока на вътрешните си пазари.
Що се отнася до световният лидер Samsung, той притежава едва 2.2% дял от пазара в Китай, като според данните на Dominic Sunnebo резултатите му се влошават.
Важно е да се отбележи, че всеки от играчите разработва индивидуална стратегия за успех в Китай. Oppo и Vivo например приоритизират селските райони с не добър или без какъвто и да е достъп до интернет. Xiaomi пък доминира сред онлайн продажбите, макар че през последната година видимо акцентира върху физическите си магазини. Huawei се концентрира върху градските части от Китай, а Apple запазва статута си на луксозна марка.