Mastercard придоби VocaLink
Сделката е за около $920 млн.

Mastercard Incorporated сключи окончателно споразумение за придобиване на 92,4 % от VocaLink Holdings Limited за близо 700 млн. британски лири (около 920 млн. долара).
Посредством гаранционна клауза, съществуващите акционери на VocaLink имат потенциала да спечелят допълнително до 169 млн британски лири (приблизително 220 млн. долара), при изпълнение на целите за ефективност. Сделката подлежи на регулаторно одобрение и други обичайни условия за сключване. По силата на споразумението, повечето от акционерите на VocaLink ще запазят 7,6% участие в капитала в продължение на най-малко три години.
Компанията VocaLink, която е базирана в Лондон, управлява ключови технологии платформи за плащания от името на британски платежни системи, включително:
Компанията предлага иновативни продукти с глобален потенциал, включително ZAPP, приложение за мобилни плащания, което използва технологията Fast ACH. Компанията също така лицензира своя софтуер и предоставя услуги в подкрепа на клиринговите дейности в Швеция, Сингапур, Тайланд и САЩ. През 2015 г. дружеството отчете приходи от 182 млн. лири, обработвайки над 11 милиарда трансакции.
Това придобиване ускорява усилията на Mastercard да бъде активен участник във всички видове електронни плащания и платежни потоци и да усъвършенства услугите си в полза на потребителите и партньорите си. То ще позволи на Mastercard да играе по-стратегическа роля в платежната екосистема на Обединеното кралство, като същевременно внася иновации и ноу-хау от целия свят обратно на местния пазар на VocaLink. Резултатът ще бъде още по-голям избор при извършването и получаването на плащания от потребителите, търговците и държавните органи.
VocaLink поддържа и разширява продуктите и услугите, които Mastercard предлага на банките-издатели на карти, държавните органи и търговци, като ги приближава до крайния потребител. Това ще бъде първата истинска комбинация от традиционен картов бизнес от типа „потребител-търговец“ и клирингов бизнес. Очаква се настоящото партньорство да създаде допълнителни възможности за намаляване използването на пари в брой и чекове в бизнеса, държавните и общинските, както и личните плащания.
Mastercard очаква сделката да бъде с ефект на намаляване на стойността на акция за период до 24 месеца след приключването й. Дружеството в момента оценява, че ако сделката бъде приключена в началото на 2017 г., тя ще доведе до намаляване на доходността на акция с 5 цента през 2017 и 2018 г. Това намаление ще се дължи на поддържаните нива на инвестиции в нови продукти, на разходите по сделката и за интегрирането на новото дружество, както и на амортизацията на нематериални активи.