Mercedes вади мощно оръжие срещу Tesla
Германският гигант ще представи електрически автомобил, който ще влезе в пряка конкуренция с Model S

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Mercedes-Benz е напът да представи нов премиум електрически автомобил, който ще се конкурира в сегмента на луксозните е-коли с най-добрите технологии. Едно от основните му предимства са високоефективните батерии, осигуряващи пробег от 700 км – нещо, което му отрежда пряка битка с Model S на Tesla.
Дебютът на луксозния седан EQS е насрочен за 15 април, като появата му бележи крайъгълен камък за германския гигант, която е критикуван за бавните темпове, с които навлиза на пазара на електрическата мобилност.
Следващата година се очаква Mercedes вече да произвежда осем напълно електрически автомобила на три континента, заяви главният оперативен директор Маркус Шефер в телефонно интервю, цитиран от Bloomberg.
„Подобрихме гъвкавостта на всички фабрики по света, за да можем навсякъде да произвеждаме хибриди, напълно електрически автомобили и горивни автомобили, в зависимост от търсенето на клиентите и индивидуалното развитие на пазара“, каза Шефер.
Отне ни известно време, за да подготвим всичко това, но сега е време за действия.“
Лабораторните тестове за пробега на EQS показват обхват от 700 км с едно зареждане на батерията. Според експертите това е още една индикация, че германските производители на автомобили тепърва ще имат какво да покажат в отговор на доминацията на американската Tesla.
Все повече са анализаторите, които предричат край на господството на компанията на Илон Мъск. Главната роля, която изигра за трансформацията на автомобилната индустрия, е безспорна. На сцената обаче са се наредили подгласници, претендиращи да изместят звездата.
Миналата седмица Volkswagen AG обяви плановете да стане новият световен лидер в продажбите на електрически возила не по-късно от 2025 г., а BMW AG междувременно очаква, че продажбите на акумулаторни автомобили ще представляват около половината от доставките ѝ до края на десетилетието.
Mercedes е в разгара на „основен ремонт“, който включва болезнено преструктуриране на съоръженията ѝ за двигатели с вътрешно горене, от които производителят е зависеше в продължение на цяло столетие.