Месец след борсовия си дебют Spotify разочарова инвеститорите
Акциите ѝ потънаха с 9% след обявяването на първите финансови резултати на компанията, след като стана публична
~ 2 мин.
Акциите на най-голямата музикална стрийминг услуга Spotify потънаха с 9% след обявяването на първите финансови резултати на компанията, откакто тя стана публична. Загубите на шведския играч са намелели до 41 млн. евро през първите три месеца на 2018 г. от 139 млн. евро година по-рано. Въпреки това инвеститорите явно не са останали доволни, пише BBC.
Основната им загриженост е свързана с това, че Spotify продължава да губи пари. „Инвеститорите се надяваха на малко повече“, коментира анализаторът от Atlantic Equities Джеймс Кордуел пред Reuters.
Той обърна внимание на бавния растеж на компанията в Северна Америка. Според него именно тамошните резултати са показателни за това как Spotify се конкурира с Apple и Amazon.
Все пак трябва да се отбележи, че европейска стрийминг платформа е най-голямата в света. Засега тя е безспорен лидер в сектора с почти двойна преднина пред втория в класацията Apple Music.
Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек обяви, че не вижда „сериозно въздействие“ от страна на конкуренцията. Според него все пак шведската услуга не бива да се счита за победител, тъй като пазарът тепърва ще се развива и множество услуги предстои да влязат в съперничество.
Какво сочат данните
Продажбите на Spotify за първото тримесечие са достигнали 1.14 млрд. евро (1.37 млрд. долара). Приходите на компанията са се увеличили с 26% на годишна база, но спрямо предходния отчетен период те са се свили с 1%, което подсказва забавяне.
Общо месечните потребители на стрийминг платформата наброяват 170 млн. души. От тях по-малко от половината (75 млн.) са платени абонати. Анализаторът от Morningstar Али Могараби съзира проблем в този дисбаланс, като отдава причините за него на „прекалено многото отстъпки“ от страна на Spotify.
Според него компанията например ненужно много удължава продължителността на безплатните тестове в опитите си да убеди потребителите да започната да плащат.
Впечатление прави, че Spotify бележи 45% увеличение на премиум абонаментите в периода от януари до март. Спрямо предходното тримесечие обаче този ръст е в размер на само 7%.
Компанията стъпи на нюйоркската фондова борса преди месец като едно от дълго очакваните листвания. Необичайният ѝ дебют бе съпроводен от 29% ръст на акциите през следващите 30 дни.