МФ увеличи валидността на старите алкохолни бандероли
За цигарите се запазва по-краткия срок – от началото на следващата година

© ECONOMIC.BG / Twenty20
Министърът на финансите Валери Белчев подписа заповед, с която се удължава срока на действие на старите алкохолни бандероли. Реално той отменя предишната си заповедта, с която те трябваше да влязат в сила от 1 януари 2022 г. Новият срок е 1 април, като удължаването идва след проведени разговори с браншови организации.
Срокът 1 януари 2022 г. за влизане в сила на новите образци на бандероли за тютюневите изделия се запазва, уточняват от МФ.
Според вносители, производители и търговци на спиртни напитки в страната, които са изложили мотивите си пред финансовия министър, ако не бъде удължен срокът, ще възникнат затруднения и пречки в бизнес процесите.
Решението на МФ е взето след анализ на редица фактори във връзка с епидемичната обстановка в страната от COVID-19, които водят до липса на предвидимост за производителите и търговците на алкохол и затрудненията им свързани с планирането и реализирането на продажбите на акцизни стоки, пише в мотивите към решението.
Очаква се предприетата мярка да подпомогне значително дейността на бизнеса, като ще създаде възможност да се реализират в търговската мрежа освободените за потребление спиртни напитки по стария образец на бандерол.
Тъй като алкохолните напитки, които се продават в търговската мрежа, са стоки с платен акциз, удължаването на срока за влизане в сила на новия образец няма да окаже пряко влияние върху приходите от акциз в държавния бюджет, пише още в позицията на МФ.