Microsoft отваря първия си физически магазин в Европа
В него ще може да се качите на McLaren Senna и да поиграете на последния Xbox

© ECONOMIC.BG / Microsoft
Microsoft отваря първия си магазин на дребно в Европа в четвъртък, увеличавайки физическото си присъствие сред крайните клиенти и в опит да се конкурира с други технологични компании.
Магазинът е разположен на площ от близо 200 квадратни метра и се намира на „Оксфорс съркъс“ в центъра на известния търговски район в Лондон. Малко по-надолу по улицата е флагманският магазин на Apple.
Лондон ще е третата водеща дестинация за Microsoft, след като компанията откри подобни магазини в Сидни и Ню Йорк. „Това е първият ни пробив в Европа и не бихме били по-щастливи да сме в Лондон“, заяви Крис Капосела от Microsoft пред CNBC.
Microsoft е част от нарастващия списък от технологични компании, които разширяват физическото си присъствие, за да допълнят онлайн продажбите. Amazon например планира да отвори до 3 000 безкасови магазина за хранителни стоки до 2021 г.
Според Ричард Лим, главен изпълнителен директор на изследователската компания Retail Economics, обяснява, че чрез този подход технологичните компании се стремят да генерират шум, както и лоялност към своите марки сред потребителите, предлагайки им нови преживявания в магазините.
Част от ключа към успеха за Microsoft например е дори това да позиционира първия си магазин в Европа на емблематична улици като „Оксфорд стрийт“, става ясно от думите на Лим.
А той ще е на 3 етажа. В нещо ще има зала за игри Xbox, персонализиран McLaren, заседателни зали за корпоративни клиенти и дигитална класна стая, където деца и младежи ще се учат да кодират. Акцент ще има и върху компютрите и таблетите на Microsoft, които дадоха тласък на софтуерния гигант в хардуерния бизнес – продажбите на устройства бележат 21% ръст спрямо предходната година. „Няма съмнение, че физическият магазин всъщност е много добър за избора на физически продукти и това е част от причината, поради която сме тук“, уточнява Капосела.
Откриването на магазин в Лондон нарежда Microsoft сред малката група компании, които могат да си позволят да разширят дейността си на Острова. Много магазини по скъпите улици на Великобритания затварят врати, а това е при всички положения ще стимулира онлайн продажбите, казва още Лим.