Мъск обеща на рекламодателите да махне фалшивите акаунти в Twitter
Милиардерът обяви, че откакто пое собствеността на социалната мрежа съдържанието се е подобрило много
Новият собственик на Twitter каза на рекламодателите в сряда, че има за цел да превърне платформата сила за истината и да премахне фалшивите акаунти. Обявлението на Илон Мъск е опит да бъдат успокоени големите брандове и рекламните агенции, които все повече се отдръпват от социалната мрежа, пише Reuters.
Дни след като Twitter разтърси потребителите и рекламодателите, като съкрати половината от персонала си, над 100 000 потребители се включиха, за да чуят какво ще каже Мъск чрез функцията Spaces на Twitter. Към него се присъедини Йоел Рот, ръководител на отдела за безопасност и почтеност на Twitter, който увери потребителите, че платформата ще поддържа политиките си срещу вредно съдържание.
Мъск, най-богатият човек в света, говори спокойно за визията си за Twitter, рекламирайки таксата от $8 за премиум абонаменти като „лекарство“ срещу ботовете.
През седмицата, след като Мъск пое управлението, GM, General Mills и Mondelez International Inc изтеглиха реклами от Twitter, загрижени, че милиардерът може да разхлаби правилата за модериране на съдържанието. Основни марки, включително Wendy's Co, Chick-fil-A, General Motors Co и Ford Motor Co, също слушаха разговора с Мъск в сряда.
Новият собственик на социалната мрежа обвини коалиция от групи за граждански права за „огромния спад на приходите“ на Twitter. По неговите думи те са засилили натиска върху компаниите, изисквайки от тях да спрат рекламите в световен мащаб, след като той съкрати приблизително половината от персонала.
Обръщайки се директно към марките, които са спрели рекламите си, Мъск каза:
Най-добрият начин да видите как се развиват нещата е просто да използвате Twitter“.
Платените абонаментни акаунти със синя отметка ще станат по-важни и забележими, като потребителите ще получават повече публикации от проверени потребители и ще игнорират друго нискокачествено съдържание. Платената услуга също би обезсърчила спамерите, които не биха искали да плащат за нея, добави Мъск.
Има голяма разлика между свободата на словото и свободата на достъп“, каза той, добавяйки, че Twitter ще се стреми да ограничи видимостта на насаждащо омраза съдържание.
Мъск също така отговори на въпрос относно собствените си туитове, които разстроиха някои рекламодатели, включително един, вече изтрит, който е свързан с теория на конспирацията за нападението срещу съпруга на председателя на Камарата на представителите на САЩ Нанси Пелоси, както и туит, който призова гласоподавателите да изберат Републикански кандидати на междинните избори в САЩ.
Twitter трябва да бъде възможно най-неутрална платформа. Това не означава, че съм напълно неутрален“, каза той.
Рот написа в Туитър в сряда, че Twitter е намалил показванията на вредно съдържание в резултатите от търсенето с 95% в сравнение с преди придобиването от Мъск.
Моето наблюдение върху Twitter през последните няколко седмици е, че съдържанието всъщност се подобрява, а не се влошава“, каза Мъск.
Той каза на рекламодателите, че Twitter ще действа агресивно, за да спре акаунти, които „се занимават с измама“.
Също така обеща по-бързо развитие на услугата, отваряйки възможността за разрешаване на плащания от тип peer-to-peer, сметки на паричния пазар и евентуално дебитна карта.
Мъск вече действа бързо, като направи промени в приложението Twitter, създавайки известно объркване. Той написа в туит в сряда, че е „убил“ новия сив „официален“ етикет за акаунти в Twitter в същия ден, в който започна да се разпространява.
Изпълнителен директор на Twitter по-късно изясни, че официалният сив етикет няма да се дава на физически лица, а ще се запази за държавни и търговски субекти.