Над 1850 жалби срещу мобилните оператори през 2016 г.

Най-честите проблеми са отказ на предоставяне на фактури, нежелани есемеси и предплатени услуги

Над 1850 жалби срещу мобилните оператори през 2016 г.

До 31 август тази година са получени над 1850 жалби срещу мобилните оператори, това заяви председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков пред БНТ. По думите му 60% жалбите са основателни.

През 2010 година Комисията е получила над 4900 сигнала, а в периода 2011-2012 жалбите са надхвърляли 5 хиляди. На този фон Божков отчете тенденция към намаляване на оплакванията срещу телекомите.

В последно време гражданите най-много се оплакват от услуги, които операторите предлагат, а не могат да ги предоставят. Става въпрос за мобилен интернет и мобилна телевизия. Комисията е направила съответните проверки и е санкционирала нарушителите.

Сред най-често срещаните проблеми на абонатите са нежеланите есемеси, предплатените услуги и предоставянето на фактури. 

Божков разясни, че потребителите, които искат да прехвърлят телефонния си номер към друг оператор, по нормативни документи това трябва да стане в рамките на два дни. Комисията вече налага по 60 хиляди лева санкция за отказан пренесен номер или нарушаване на процедурата за преносимост на номерата.

„Нито един оператор няма право да ви откаже, дори вие да имате задължения, дори да сте взели устройство, за което дължите такси. Задължението за таксите не е основание за отказ за преносимост. За съжаление, обаче, операторите се опитват или да продължат времето на преносимост, или да създадат административни мерки. В началото ние бяхме определили по-малки санкции, тъй като смятахме, че част от проблемите са статистически или чисто технически от непознаване на самата нормативна база. Но 30-40 жалби от началото на годината за мен са сериозни, затова съм наложил по 60 хиляди лева санкция за оператора, който е отказал преносимост на номерата“ коментира Божков.

От началото на процеса на преносимост на номерата над 1 милион и 200 хиляди са сменили мобилния оператор, което е една добра услуга и една добра динамика, коментира още Божков.

Коментари: 0