Най-горещите дестинации за хранене и пазаруване по света
Хареес в Дубай, паея в Палма де Майорка, пад тай в Банкок или шампанско с охлюви в Париж: хората си угаждат с храни и напитки

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Магазин в Дубай
Проучването Global Destination Cities Index на Mastercard класира 162 града по посещаемост и похарчени суми от посетителите на тези дестинации за храна и пазаруване през 2017.
Градовете, в които харчим най-много за храна и напитки
Хареес в Дубай, паея в Палма де Майорка, пад тай в Банкок или шампанско с охлюви в Париж: хората си угаждат с храни и напитки в тези 4 града повече, отколкото навсякъде другаде по света. Градове, като Сингапур и Лондон също попадат в челната десетка по обща похарчена сума, но посетителите там харчат много по-малък процент от бюджета си за храна и напитки, съответно 12,9% и 17,6%.
Градовете, в които харчим най-много за пазаруване
Данните разкриват, че посетителите на Дубай и Лондон харчат много за пазаруване независимо дали купуват дрехи, сувенири или други стоки. В Лондон, Сеул и Йоханесбург те харчат минимум 40% от бюджета си за пазаруване и пътуват натам с по-голям куфар.
В списъка с топ градове за храна и шопинг влизат 8 града от дестинациите на „Mastercard Priceless Cities” - платформа, в която пътешествениците от цял свят имат уникален достъп до пакети с безценни преживявания в повече от 40 града по света.
„У дома или на път, нищо не събира хората, така както храната. Тя е уникално преживяване, което ни свързва с културата, историята и уникалната кухня на всяко място.“ – казва Моника Биаджоти, вицепрезидент „Потребителски пазар и спонсорства“ в Mastercard, и допълва: “Преживяванията остават в сърцето на всеки пътешественик, затова ние предлагаме програма, като Priceless Cities, която позволява на всеки Mastercard картодържател да се потопи в уникалната култура на всеки град, като дегустира вино в Le Repaire de Bacchus в Париж или пазарува в традиционния сук в Дубай с гид.“