Небе от камъни Swarovski

Желанието на богатите азиатски бизнесмени да харчат пари за скъпи самолети не свършва с покупката им

Небе от камъни Swarovski
Автор: Александра Сотирова

Търсенето на бизнес самолети в Азия се разраства с огромна скорост: през следващото десетилетие в региона ще бъдат доставени повече от 1500 луксозни самолета, от които 875 само в Китай. Азиатските купувачи искат да получат не просто последен модел частен самолет, но и подходящо съдържане, което ще демонстрира финансовото им положение: тапицерия на Burberry, юргани и одеала Chanel, прибори от Hermes, музикални системи Bang & Olufsen, кристали Swarovski на тавана на кабината и други.

Производителите на бизнес-класа самолети не може да не се радват на добри продажби според прогнозите за следващите десет години. Според компанията Bombardier, в периода от 2015 до 2024 година в света ще бъдат продадени 9000 бизнес самолета. Производителите им са Gulfstream Aerospace, Airbus Group, Boeing, както и Bombardier, а продажбите ще им донесат около $267 млрд. приходи. Азия е на второ място на пазара след Северна Америка на ниво търсене на такива въздухоплавателни средства. Там ще бъдат доставени 1540 от тези машини, или 17% от всички луксозни самолети. 875 от тях ще бъдат закупени от китайци.

"Предприемачите в Китай нямат абсолютно никакви проблеми да си купят самолет и да харчат пари за това," казва вицепрезидентът на Singapore Technologies Aerospace Ан Чи. Но желанието на богатите азиатски бизнесмени да харчат пари за скъпи самолети не свършва с покупката им. Както пише Bloomberg, всеки собственик на скъп самолет в Азия се стреми да го превърне в нещо уникално: интериорът трябва да свидетелства за финансовото му състояние и да показва неговия вкус и интереси. Ето защо, след закупуването на новия самолет, някои собственици влагат още до $ 1 млн. в него.

Както споделя изпълнителният директор на консултантската компания Design Q Хауърд Гай, азиатските клиенти високо ценят редките и маркови стоки. Президентът на консултантска компания JetSolution Aviation Group Джаки Ву разказва за един от клиентите, който е платил $ 1.3 милиона, за да направи самолета си отвътре и отвън, така че да прилича на Ferrari, само защото това е любимата кола на жена му.

Но това не е пределът. Някои собственици слагат позлатени дръжки и декоративни елементи на мебелите, или искат да украсят с кристали Swarovski тавана на кабината, така че тя да прилича на блещукащите звезди.

И, разбира се, цялото оформление, обзавеждане и украса трябва да бъде проверено и одобрено от експерти във Фън Шуй, така че нищо да не наруши хармонията.

Има ли значение разкошът за милиардерите? Те са богати на пари, но бедни на време. И частният самолет е начин да решат този проблем."

Коментари: 0