Nestle обединява с R&R бизнеса си със сладолед
Двете компании ще имат равен дял в съвместното предприятие

Nestle планира да слее международния си бизнес със сладолед с конкурента си R&R Ice Cream, за да се съсредоточи върху други, по-печеливши марки. Компанията е в преговори за създаване на съвместно предприятие с равен дял на двете компании, като сделката се оцянва на 3 млрд. евро, съобщава „Ройтерс“.
Nestle обяви, че сделката ще обхване бизнеса й със сладолед в Европа, Египет, Филипините, Бразилия и Аржентина, включително и замразените продукти, като сладоледени торти и др. R&R Ice Cream, която е базирана във Великобритания, ще участва с целия си бизнес, контролиран от френския частен инвестиционен фонд PAI.
Според анализаторът Жан Бертичи сладоледеният бизнес на Nestle изостава значително от световния лидер на пазара Unilever. Инвеститорите и анализаторите отдавна приканват двете компании към подобен ход.
Световният пазар на сладоледи се оценява на 67 млрд. долара годишно, от които делът на Nestle възлиза на 10,8%. Резултатите са двойно по-ниски от тези на Unilever. R&R държи едва 0,8% от световния пазар.
Бизнесът на Nestle включва над 150 марки в света. Това помага на компанията да се справя със забавянето на световната икономика по-добре от останалите компании.
Партньорството й с R&R се очаква да оптимизира производствените процеси и дистрибуцията на сладолед. Предприятието ще оперира в 20 държави и ще има над 10 хил. служители.