Нови автобуси за 1.2 млн. лв. тръгват по линиите за Витоша

Те ще се движат по линиите 66 и 63 и ще са достъпни от утре

Нови автобуси за 1.2 млн. лв. тръгват по линиите за Витоша

Снимка: Economic.bg/Красимир Свраков

Нови пет автобуса тръгват по линиите 63 и 66, които водят до природен парк „Витоша“. Те ще са достъпни за хората от утре, 12 септември. Отделените средствата за тяхното закупуване са в размер на 1.2 млн. лв. и са от бюджета на Столична община. Това стана ясно от думите на кмета на София Йорданка Фандъкова, която официално представи новите превозни средства.

„Работим усилено да подобрим достъпа до планината. Миналата година пуснахме 10 такива автобуса, с новите стават 15. Те ще могат изцяло да покрият двете линии. Работи се и по въпроса да има автобуси, в които гражданите да могат да превозват своите велосипеди до Витоша”, коментира Фандъкова.

Местата в новите автобуси са 55 седящи и 21 правостоящи. До приключване на епидемиологичната обстановка гражданите няма да имат достъп до водачите, както и да сядат на първите седалки, уточни Фандъкова.

По време на представянето на новите машини участие взе и председателят на Комисията по транспорт към Столичния общински съвет (СОС) Карлос Контрера, който коментира нощната линия в София. По думите му е взето решение нощният градски транспорт да бъде спрян до 30 септември, но на следващите срещи на СОС се очаква да започнат дебати и да се вземе решение дали да се възобнови тяхната дейност.

„Нямаше особен интерес към нощните линии. Числата показват, че дори и преди пандемията се използва предимно една от нощните линии, тази до Студентски град. Общината успяваше да покрие едва 18% от разходите си“, каза Контрера.

Йорданка Фандъкова съобщи също, че от утре ще бъде пуснат за движение и целият бул. „България“, но продължава изграждането на новия участък на „Тодор Каблешков“.

Тя коментира и оставката на зам.-кмета по строителството инж. Цветан Божинов, който вчера подаде оставка. „Разделихме се със зам.- кмета по строителството по взаимно съгласие. Малко по-бавно се случваха нещата, отколкото аз исках. Затова поканих и един от водещите специалисти да заеме мястото му. Той по-скоро е практик. На него до голяма степен дължим изграждането на третия лъч на метрото“, уточни Фандъкова.

Мястото на инж. Цветан Божинов се заема от инж. Ангел Джоргов, който е дoĸтop пo пoдзeмнo cтpoитeлcтвo. Oт 2008 г. paбoти в oбщинcĸoтo дpyжecтвo „Meтpoпoлитeн“ EAД пo изгpaждaнeтo нa paзлични yчacтъци нa cтoличнoтo мeтpo. Oт  2016 г. e зaм-нaчaлниĸ yпpaвлeниe „Инвecтициoннa дeйнocт“ и зaм.-pъĸoвoдитeл нa пpoeĸтa зa Tpeтa линия нa мeтpoтo.

Коментари: 0