Печалбите на Facebook растат въпреки скандала с Cambridge Analytica
Акциите на компанията скочиха с над 7% в сряда

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Акциите на Facebook нараснаха в сряда, след като социалната мрежа съобщи за изненадващо силно увеличение на печалбата от 63% през първото тримесечие на 2018 г. и ръст на потребителите, предава Reuters. Новината идва на фона на скандала, в който компанията попадна заради неправомерното използване на лични данни от Cambridge Analytica. Въпреки целия шум и главоболия обаче числата не показват признаци бизнесът ѝ да е наранен от случващото се.
В резултат на неочаквано силния отчет акциите на Facebook нараснаха със 7.1% до 171 долара. През март те претърпяха резки спадове заради направеното тогава разкритие, че консултантската компания Cambridge Analytica е използвала данните на 87 млн. потребители на платформата, за да насочва политически реклами.
Скандалът предизвика международен отзвук и яростни призиви за регулация на най-голямата социална мрежа. Изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг, който е и неин съосновател, се изправи за първи път пред американския Конгрес, където в продължение на три дни бе подложен на кръстосан разпит за дейността, политиката и бъдещето на Facebook.
„Всеки продължава да говори за лошите неща на Facebook, но този отчет за мен е много положителен, показвайки отново, че компанията е наред и ще се справи с това“, коментира Даниел Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust Company, която държи около 73 000 акции във Facebook.
Тримесечната печалба на Facebook надхвърли прогнозите на анализаторите. Компанията генерира приходи от 11.97 млрд. долара през първото тримесечие, което представлява ръст от 49% спрямо същия период на 2017 г.
Това е второто по сила постижение в историята на Facebook и най-силното ѝ първо тримесечие изобщо.
Една от причините за силните резултати е нарастващият бизнес с мобилна реклама, което пък се случва на фона на усилията за добавяне на повече видео съдържание.
Активните месечни потребители на Facebook за първото тримесечие на 2018 г. са нараснали до 2.2 млрд. Това е с 13% повече спрямо година по-рано. Компанията се похвали също, че се е справила със спада на ежедневните активни потребители в САЩ и Канада – те са стигнали 185 млн., като за сравнение през четвъртото тримесечие на 2017 г. броят им е бил 184 млн.