Pepsi предупреди за допълнително вдигане на цените на продуктите
Американската компания не вижда спад на потреблението и отчита завишени финансови резултати
PepsiCo Inc повиши прогнозата си за приходите за цялата година и заяви, че може да увеличи допълнително цените през следващите месеци. Засега гигантът не отчита особено негативно влияние върху търсенето на газирани напитки и бързи закуски въпреки невижданата от десетилетия инфлация.
Акциите на компанията поскъпнаха с 1.5% до 173 долара в сутрешната американска търговия.
Предизвиканите от пандемията смущения в глобалната верига на доставки и нарастващите разходи за суровини принудиха PepsiCo, подобно на други производители на пакетирани храни, да повиши цените на продуктите си. Някои търговци на дребно се противопоставиха на тези увеличения, като се позоваха на намаляващото потребителско търсене.
Главният финансов директор на PepsiCo Хю Джонстън обаче каза пред Reuters, че компанията не е забелязала никакво забавяне на търсенето в отговор на повишените цени, извършени до голяма степен в края на миналата година. Посочи също, че има възможност цените да се покачат още повече.
В свят, в който виждаме как неща като растителното масло, зърнените храни и цените на опаковките се увеличават драматично, бих се изненадал, ако няма допълнително повишаване на цените през следващата година“, каза Джонстън.
Нетните приходи на компанията през второто тримесечие са нараснали с 5.2% до 20.23 млрд. долара, надминавайки прогнозите за 19.51 млрд. долара, според данни на IBES от Refinitiv. Бяха надхвърлени и очакванията за печалба.
Джонстън добави, че компанията е водила „конструктивни разговори“ с повечето търговци на дребно относно прехвърлянето на повишаването на цените към потребителите.
По-рано тази година марките закуски на PepsiCo изчезнаха за кратко от рафтовете на канадския магазин за хранителни стоки Loblaw Cos Ltd, след като двете компании спориха заради повишаването на цените.
PepsiCo заяви, че очаква органичните приходи за фискалната 2022 г., които премахват влиянието на валутните колебания, да нараснат с 10% в сравнение с предишната прогноза за увеличение от 8%.
Компанията също така опитва да намали разходите с по-евтини опаковки и по-предпазлив подход при наемане на хора“, каза Джонстън.