PepsiCo купува китайския снакс бранд Be & Cheery за $705 млн.
Американската компания иска да стане водещ производител на храни и напитки в азиатската държава
PepsiCo Inc се съгласи да купи китайския снакс бранд Be & Cheery от местния производител Haoxiangni Health Food
Co Ltd за 705 млн. долара, съобщиха от компаниите, цитирани от Reuters.
Американският производител на храни и напитки заяви, че придобиването на китайската фирма, която продава от ядки до сушени плодове главно на китайски платформи за електронна търговия, е важна стъпка в целта му да стане водеща компания в Китай за производство на храни и напитки.
„Be & Cheery добавя възможност за директен достъп към потребителите, давайки ни възможност да се възползваме от непрекъснатия растеж на електронната търговия и местната марка, която е в състояние да продава широк асортимент от продукти, както чрез онлайн, така и през офлайн канали“, коментира Рам Кришнан, главен изпълнителен директор на PepsiCo Greater China.
„Също така очакваме да използваме възможностите за иновации и познаването на потребителите от страна на Be & Cheery, за да стимулираме иновациите на други ключови пазари за растеж на PepsiCo.“
Haoxiangni, който е със седалище в източния град Ханджоу, каза в отделно съобщение, че е решил да продава, тъй като иска да се съсредоточи върху бизнеса с джубу.
Основана през 2003 г. Be & Cheery е една от най-големите компании за онлайн продажба на снаксове в Китай и отчете приходи от около 5 млрд. юана (711.7 млрд. долара) през 2019 г., съобщиха от компаниите.
Сделката трябва да бъде одобрена от акционерите на Haoxiangni и от регулаторите.