Прекарваме по 5 часа на телефона си всеки ден

Услугата за дигитални разплащания Masterpass ще бъде представена скоро и в България

Прекарваме по 5 часа на телефона си всеки ден

В България потребителите прекарват по 5 часа на телефона си всеки  ден. Както всички останали хора по света, потребителите от Централна и Източна Европа са пристрастени към мобилните си устройства. Средно дневното време,  което прекарват в използване на смартфон, е 4.1 часа на ден, при 3.3 часа за Западна Европа. Това показва проучване на технологичната компания Mastercard за силата на иновациите – Impact of Innovation study.

Повече от 60% от потребителите от Централна и Източна Европа вече ползват дигитални методи за плащане, като по-голямата част тях (80%) предпочитат мобилните устройства – таблет или смартфон – пред традиционните банкови карти. Повече от две-трети от българските потребители, участвали в изследването, приемат мобилните си устройства като алтернативен метод за плащане.

Проучването показва също, че респондентите от изследваните 10 страни от Централна и Източна Европа са по-положително настроени към дигитализацията  в сравнение с потребителите от Западна Европа. Над 70% от тях са удовлетворени от нивото на дигитализация и възприемат по-добре влиянието й върху обществото в сравнение с респондентите от Западна Европа.  За България процентите също надхвърлят 70, като очакванията са иновациите да навлизат във все повече сфери на обществения живот.

Румъния е страната, където хората използват най-модерните устройства и дигитални услуги. България също е от държавите, където една трета от потребителите използват повече от десет дигитални услуги.

„Mastercard вече реализира редица успешни проекти в Централна и Източна Европа, за да открие пътя пред една нова мобилна разплащателна платформа. Намираме се в стадий, където не само екосистемата на разплащания, но и самите потребители са готови да  навлязат в нова ера в дигиталните плащания“, каза Брайън  Морис, директор Бизнес развитие, Mastercard Европа.

Над 90% от анкетираните участници от Централна и Източна Европа използват интернет предимно за онлайн комуникация и пазаруване. 80% от потребителите смятат, че има достатъчно нововъведения по отношение на социалните мрежи, финансовите услуги и пътувания, но искат повече дигитални иновации в сферата на здравеопазването, образованието и транспорта. 

Проучването сочи също, че сред приложенията, плащането на сметки онлайн е изключително успешно. В държавите, където тези услуги са достъпни, почти 60% от хората ги използват.

Половината от анкетираните българи считат сигурността на банковата сметка като най-важния фактор при извършване на плащания, а при повече от една трета сигурността на личните данни е приоритет. Предпочитаните методи за идентификация са различни в отделните държави. Например в Сърбия, България, Унгария и особено Румъния биометричната автентификация се ползва с най-голямо доверие. Според проучването пръстовите отпечатъци и кодове чрез SMS са толкова популярни в България, колкото и ПИН кодовете (те са  споменати от около една трета от българските респонденти).

„Страните от Централна и Източна Европа са лидери в иновациите. Услугата за дигитални разплащания Masterpass вече навлезе в  6 страни от региона – Чехия, Унгария, Израел, Румъния и Словакия – като скоро ще бъде представена и в България, Австрия, Хърватия, Сърбия и Словения. Потребителите от Централна и Източна Европа демонстрират много положителна нагласа към дигиталните услуги. Някои пазари имат висок процент потребители с много добра дигитална култура и се надяваме, че това ще е добра основа за останалите от региона,“ допълни Джордж Саймън,  президент на Mastercard за Централна и Източна Европа.

Коментари: 0