През декември българите пазаруват най-много във вторник

Тогава е-магазините отбелязват ръст на продажбите от 23% спрямо средните за декември

През декември българите пазаруват най-много във вторник

Снимка: Pixabay

Декември е любимият месец за всички търговци заради Коледните и Новогодишни празници, покрай които хората отварят портфейлите си по-широко от обикновено. Все по-често клиентите избират удобството на онлайн пазаруването и на фона на този възход компанията RTB House е решила да проучи в кои дни от седмицата потребителите проявяват най-голяма активност. Любопитно е, че в последния месец на годината българите пазаруват по интернет най-често във вторник, като тогава е-магазините отбелязват ръст на продажбите от 23% спрямо средните за декември. 

Това сочат данните от проучване на RTB House, която е анализирала информация от 40 световни пазара, включително в Европа, Латинска Америка, Азия, САЩ, Близък Изток и Африка. Според данните потребителите проявяват по-специфично поведение през декември. 

Като цяло в световен мащаб хората предпочитат да пазаруват в работни дни. В понеделник например посещенията на уеб магазините се покачват със 17%, а продажбите скачат с 38%.  Най-малко се пазарува в събота, когато трафикът е с 8% по-нисък от средното за целия месец, а продажбите са с 22% по-малко.

Важно е да се отбележи, че Коледното онлайн пазаруване е в разгара си до средата на месеца, след което постепенно спада до най-ниската си точка. Това се случва на Бъдни вечер, когато посещенията са с близо 30% по-малко, а продажбите с 41% по-слаби от средните за декември.

“През втората половина на декември най-добрият ход е онлайн рекламата да води потребителите към офлайн магазините” – съветва Каталин Емилиан, мениджър за България и Румъния на RTB House. Тя обяснява, че очакваният спад е свързан с празничните приготовления, като фактор вероятно е и страхът от забавяне на поръчките. 

Специалистите обаче са категорични, че търговците не бива да изчезват от пространството и съветват всички маркетинг ходовете след средата на месеца да бъдат насочени към физическите продажби. 

Преди кривата да се отправи надолу обаче, този уикенд се очаква нейният връх. Миналогодишните данни за България сочат, че на 16 декември са направени най-много продажби и посещенията на онлайн магазините са се увеличили с 66% над средните за месеца. 

Въпреки, че не много потребители посещават онлайн магазините на Коледа, в този период те са по-склонни да кликнат върху реклами. На 25 и 26 декември кликовете на банер рекламите се покачват съответно с 11% и 10% над средните за декември. И броят кликове и посещения расте прогресивно след празниците. 

“Покачването на кликовете след празниците показва, че в този период потребителите търсят специфични оферти” – обяснява Каталин Емилиан. Според него в периода вече започват празничните разпродажби, които са друг връх в декемврийските обороти. 

Планирането на рекламни бюджети, съобразено с навиците на пазаруване помага по-оптимизирано привличане на клиенти. Разбира се, най-добрият начин това да се случи е ползването на алгоритми с дълбоко учене и изкуствен интелект, които могат с голяма точност да установят индивидуалния потенциал за покупка на всеки потребител.
Коментари: 0