Продажбите на iPhone в Китай потънаха с 30%
Американският бранд е под все по-голям конкурентен натиск от китайски производители – особено от Huawei

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Продажбите на iPhone в Китай паднаха с 30% през първата седмица на 2024 г., показват данните на Jefferies. Лошите резултати добавят признаци за нарастващ конкурентен натиск върху американския технологичен гигант от местни производители, като Huawei, пише Reuters.
Спадът в продажбите на Apple е основният катализатор за двуцифрения спад в общите доставки на смартфони в Китай през първата седмица, според бележка на брокерската компания, публикувана в неделя. Други марки с Android и Huawei постигнаха относително стабилен растеж на годишна база през този период, се казва в бележката.
Този спад в продажбите на Apple се случи въпреки агресивното намаление на цените на множество модели iPhone чрез големите китайски онлайн пазари. Например, iPhone 15 Pro и iPhone 15 Pro Max бяха с 16% по ниска цена на платформата за електронна търговия Pinduoduo през първата седмица на 2024 г.
Спадът с 30% в продажбите на iPhone през първата седмица представлява ускоряване спрямо намалението с 3% на годишна база, което американската компания отбеляза за цялата 2023 г. на своя трети по големина пазар.
Анализаторите на Jefferies казаха, че свиването на продажбите до голяма степен се дължи на конкурентния натиск от страна на китайски брандове, особено Huawei, който пусна своята серия телефони Mate 60 през август миналата година.
Apple и Huawei не отговориха веднага на исканията за коментар.
На линията Mate 60 се гледа като на завръщането на Huawei на пазара на смартфони от висок клас след години на санкции от САЩ, които преди това възпрепятстваха напредъка му.
За последното тримесечие на 2023 г. делът на Huawei на китайския пазар на смартфони се е повишил с около 6 пр. пункта, според бележката.
Според анализаторите на Jefferies, Apple вероятно ще се сблъска с още по-голям конкурентен натиск от местни фирми през 2024 г. Тяхната прогноза предвижда, че обемите на доставки на Apple ще продължат да намаляват с двуцифрени темпове през 2024 г., докато Huawei се очаква да продължи да печели пазарен дял.
По-конкретно, те изчисляват, че китайският бранд ще продаде приблизително 64 милиона смартфона по целия свят през 2024 г. – значително увеличение спрямо очакваните по-малко от 35 милиона през 2023 г.
След дългогодишен спад, китайският пазар на смартфони е готов за възстановяване, което прогнозираха други анализатори. Изследователската фирма IDC прогнозира неопределен годишен ръст на продажбите през четвъртото тримесечие след десет последователни тримесечия на спад в доставките.