Продажбите на нови автомобили в Китай паднаха с 18% през януари
Индустрията вече усеща последиците от коронавируса

© ECONOMIC.BG / Pixabay
През януари продажбите на нови автомобили в Китай паднаха в годишно изражение с 18%, до 1.94 млн. бройки, според предварителните данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM).
Това ще е 19-ти пореден месец на спад, а данните показват, че избухването на новия коронавирус започна да удря индустрията, пише CNBC.
Продажбите на нови енергийни превозни средства, включващи електрически автомобили, паднаха с 54.4%, намалявайки за седми пореден месец.
Асоциацията очаква спад в продажбите през първото тримесечие на тази година заради избухването на коронавирус в Китай. Според проучване на 300 производители на автомобили, новата епидемия ще има по-сериозни последици за икономиката на страната, отколкото избухването на САРС през 2002-2003 г. Въпреки това, анкетираните компании смятат, че спадът в потребителското търсене ще бъде краткосрочен.
Автомобилните производители трябва да свикнат с нов нормален ”растеж с ниска скорост” в Китай, заяви CAAM миналия месец, като прогнозира, че продажбите вероятно ще се свият с 2% през 2020 г., третата поредна година на спад.