9,4% ръст в продажбите на нови коли през октомври

В ЕС се отбелязва минимален спад от 0,02 на сто

9,4% ръст в продажбите на нови коли през октомври
4244 ~ 2 мин. четене
Продажбите на нови автомобили в България нарастват през октомври 2016 г. с 9,4% до 2 123 броя от 1 941 броя година по-рано. За периода януари - октомври на настоящата година регистрацията на нови автомобили в България се повишава с 9,5% до 20 832 броя спрямо 19 022 броя през същия период на 2015 година. Това сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).

През октомври регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) отбеляза слабо понижение на годишна база - с 0,02% спрямо октомври 2015 г., след растеж със 7,2% през септември, отбелязва ACEA.  

Първото, макар и символично понижение от три месеца насам, се дължи в най-голяма степен на спад на регистрацията на нови автомобили в Германия (понижение с 5,6%) и във Франция (с 4,0%), като в същото време продажбите в Италия нарастват с 9,7%, в Испания - с 4,0% и в Обединеното кралство - с 1,4 на сто. 

За първите десет месеца на настоящата година обаче, регистрацията на нови автомобили на стария континент се повишава със 7,2% (спрямо същия период на 2015 г.) до общо 12 348 502, като само в рамките на октомври бяха регистрирани 1 104 506 нови автомобила - малко под 1 104 711 година по-рано. 

Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за октомври представляват смесен сигнал за икономическото състояние на ЕС в началото на последното тримесечие на годината и сякаш потвърждават за продължаващ муден растеж на икономика на Стария континент. 

Относително добър растеж в ЕС през октомври бележат единствено продажбите на нови автомобили на италианската компания FCA Group (с 6,9%) и на немските концерни Daimler (с 6,1%) и BMW Group (с 3,3%), докато продажбите на двете водещи френски автомобилни компании PSA Group (производител на Peugeot и Citroen) и Renault Group (производител на Renault и Dacia) се понижават съответно със 7,2% и с 1,8 на сто. 

В същото време известно влошаване отчитат и продажбите на нови автомобили на компанията "Фолксваген", като те се понижават през октомври с 1,7%. Най-солиден спад с 11,9% и със 7,9% бележат регистрациите на нови автомобили от марките Porshe и Volkswagen, докато продажбите на марките Audi, Skoda и Seat се повишават през октомври съответно с 2,3%, с 4,5% и с 12,4 на сто. 

Въпреки че "Фолксваген" продължава да бъде най-големият автомобилен производител на Стария континент, негативните ефекти от мащабния скандал, свързан с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от неговите дизелови автомобили, се изразяват най-вече в продължаващо намаляване на дела на компанията в европейския автомобилен пазар през десетия месец на годината до 24,7% от 25,1% през октомври 2015 година. В рамките на първите десет месеца на годината делът на компанията "Фолксваген" на европейския автомобилен пазар се свива до 23,9% от 24,9% през същия период на предходната година. 

Подкрепи Economic.bg