Ръстът при продажбите на нови автомобили в България се забавя двойно
През февруари годишното нарастване в България е с 8.4%, докато месец по-рано то достигна 19.5%

~ 1 мин.
Пазарът на леки автомобили в Европа се забавя, като това се вижда като тенденция и в България. На ниво Европейски съюз през февруари са пласирани 1.056 млн. автомобила, а ръстът спрямо същия месец на предходната година е една 2.2%. За сравнение, през януари бе регистриран значително покачване от над 10%.
Българският пазар на нови автомобили следва плътно представянето на европейския. От 19.5% през януари, увеличението се е забавило до 8.4%. Освен конюнктурата роля за тази обвързаност има и реекспортът, който се прави през България. Публична тайна е, че през страната ни се продават нови автомобили за Германия, тъй като им излиза по-евтино. Официално обаче статистика за реекспорта няма.
Данните за февруари показват, че са продадени 1800 нови коли, а заедно с януари бройката скача до 3602. Единствено пазарът в балтийските републики и в Кипър са по-малки от българския.
От статистиката на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) се вижда, че през февруари най-много на годишна база са се увеличили продажбите в Румъния (62.8%), Гърция (56.9%), Словакия (24.4%) и Унгария (20.7%).
На другия полюс са Ирландия, където има годишен спад от 20.8%, Люксембург (-9.1%), Латвия (5.6%) и Финландия (-5.2%).
Според анализатори причината за охлаждането на продажбите в ЕС е свързана с политическата нестабилност на Стария континент, която намалява икономическата перспектива за развитие. Освен това продажбите през последните три години постоянно се увеличават, което е довело до насищане на пазара с автомобили.
Българският пазар на нови автомобили следва плътно представянето на европейския. От 19.5% през януари, увеличението се е забавило до 8.4%. Освен конюнктурата роля за тази обвързаност има и реекспортът, който се прави през България. Публична тайна е, че през страната ни се продават нови автомобили за Германия, тъй като им излиза по-евтино. Официално обаче статистика за реекспорта няма.
Данните за февруари показват, че са продадени 1800 нови коли, а заедно с януари бройката скача до 3602. Единствено пазарът в балтийските републики и в Кипър са по-малки от българския.
От статистиката на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) се вижда, че през февруари най-много на годишна база са се увеличили продажбите в Румъния (62.8%), Гърция (56.9%), Словакия (24.4%) и Унгария (20.7%).
На другия полюс са Ирландия, където има годишен спад от 20.8%, Люксембург (-9.1%), Латвия (5.6%) и Финландия (-5.2%).
Според анализатори причината за охлаждането на продажбите в ЕС е свързана с политическата нестабилност на Стария континент, която намалява икономическата перспектива за развитие. Освен това продажбите през последните три години постоянно се увеличават, което е довело до насищане на пазара с автомобили.