Samsung се опълчва на Tesla с нов тип е-батерия за автомобили
Южнокорейската компания твърди, че нейната батерия ще позволява изминаване на до 700 км с едно зареждане

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Samsung SDI, отделението за акумулатори на Samsung, показа нова батерия с по-голяма функционалност по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Батерията позволява на автомобилите да преминават по 600-700 километра с едно зареждане, което е повече от възможностите на текущите електромобили Tesla.
Южнокорейският гигант избра изключително подходящ момент да стартира работата си върху електрически батерии с голям обсег – точно, когато един от най-големите автомобилни пазари Китай се кани да забрани газовите автомобили, а лидерът в индустрията Volkswgen обяви плана си да направи електрическа версия на всичките си коли до 2030 г.
Всичко това подсказва, че все повече превозни средства в бъдеще ще се нуждаят от по-мощни батерии, а Samsung твърди, че най-новият ѝ продукт е наистина мултифункционален.
Последният Model 3 на Tesla например може да се придвижи до около 350 км с едно зареждане на батерията, а топ представителят на марката Model S – до около 500 км. Разликата с новата батерия на Samsung е очевидна и в добрия случай е около 200 км.
Важно е да се спомене обаче, че Tesla отдавна разработва батерии за електрически коли, докато въпросното иновативно предложение на Samsung все още не е достигнало до пътя. А без реален тест няма как да се установи какъв тип и размер превозно средство всъщност ще може да използва батерията на разстояние до 700 км, пише Mashable.
Въпреки че южнокорейската компания така и не разкри повече подробности за своята „мултифункционална“ батерия, анализаторите съзират някои прилики с малките цилиндрични батерии, въведени от Tesla в Model 3. Въпросните „2170 батерии“ се произвеждат в базата Gigafactory и по думите на Илън Мъск те притежават най-високата плътност в света, а размерите им са толкова малки, че може да се поберат в човешка длан.
Сега Samsung също използва подобни цилиндрични батерии, наименувани „21700 батерии“, като ги поставя в специални модули с цел да увеличи възможностите за енергийно съхранение.
„Потребителите могат да променят броя на модулите по свое желание така, както поставят книги на рафт“, обясняват от компанията. Те допълват, че в премиум автомобил биха могли да се инсталират 20 такива модула и така той да изминава по 600-700 км с едно зареждане. Ако обаче в седана се монтират 10 или 12 такива единици, то неговият пробег ще падне до 300 км.
Ако действително технологията на Samsung позволи до 700-километров пробег с едно зареждане, то това ще се окаже огромно предизвикателство за Tesla, смятат експертите.
Все още обаче не южнокорейската, а именно компанията на Мъск е тази, чиито малки батерии са внедрени в използваеми автомобили. В добавка на това трябва да се обърне внимание, че Tesla постоянно опитва да увеличи броя на бързите станции, позволяващи зареждане за броени минути. През юли например бе открита първата такава в Пловдив.