Ще станем ключов играч в здравното застраховане
Имаме добра репутация, тъй като коректно изпълняваме поетите от нас ангажименти
Данчо Данчев, главен изпълнителен директор и председател на УС на „Дженерали Застраховане“ АД:

© ECONOMIC.BG / Икономика/Красимир Свраков
Наградата за принос в застраховането, която получих в конкурса „Застраховател на годината 2018”, шеговито определям като отличие за цялостно творчество. Цялото ми професионално развитие е посветено на застраховането.
Влязох в застраховането случайно, както става с повечето сполучливи неща. Завърших счетоводство и контрол в Свищов и започнах работа в голям цех в родния ми Ловеч. Изкарах един месец, но установих, че това не е за мен, и напуснах. Поканиха ме да започна в застраховането и станах инспектор в застрахователно дружество „България” (сега „Алианц”). Навлязох бързо. След две години и половина имаше конкурс за главен директор на ДЗИ – клон Ловеч. Кандидатствах на шега, избраха ме и бързо станахме най-печелившия клон на ДЗИ. След малко повече от две години единият директор на ДЗИ, който отговаряше за общото застраховане, напусна и бях поканен да заема неговото място.
Така се прехвърлих в София. Бях едва на 28 и това беше невероятна школа за мен. През 2002 г. държавата реши да продаде ДЗИ на собственик, за когото не исках да работя, и с около 80-100 души от ДЗИ създадохме застрахователно дружество „Виктория”. Бяха златни години, в които имахме възможност да създадем образцов механизъм на работа, да изградим успешна компания и това е най-щастливото време в професионалната ми кариера. Когато създаваш от нулата, имаш криле и свобода, а не се налага да реформираш закостеняла структура. Събрахме се съмишленици, амбицирани да покажем, че в застраховането може да се работи качествено.
В този бизнес съм от 23 години, 20 от които на ръководни постове. В застраховането може да приложиш всички знания и да проявиш всички качества, които Господ ти е дал.
Фактор в бързото ми професионално израстване бе щастливият низ от случайности. Трябва да отдадем част от успеха и на моята младост – бях смел, решителен и енергичен. Вярвах, че всичко може да стане по най-добрия начин, нямах задръжките на опита, и нещата се получиха. Също така ми е помогнал моят морал и здравите основи, които съм имал. Особено в началните години на кариерата съм устоял на много изкушения. Летейки в облаците, бях здраво стъпил на земята. Вслушвам се в хората около мен избирателно и това също ми помогна. Докато нямах опит, интуицията ми беше добър съветник. Работех много.
Ролята на бранда в застраховането е огромна. Затова и 5 години, след като създадохме „Виктория”, бях убеден, че ни трябва партньор, който да е като ракета носител – с продукти, статистика, сила на бранда. Подадохме си ръка с „Дженерали”, но през 2015 г. централата в Италия реши да стане собственик на всички дружества, с които си партнира. Обединихме „Виктория” и „Дженерали България”, но трябваше и хората да започнат да мислят като едно цяло. Станахме компанията, в която 1 плюс 1 даде 2,2, а не по-малко, както е обикновено. Вече трета поредна година завършваме на печалба.
Името става бранд с времето. Иска се да си напълно отдаден на това, което правиш. Нужна е висока компетентност и гонене на принципни цели.
Стремежът ни е застрахователният пазар в България да стане добре капитализиран. Резервите са важни, за да се посрещат сегашни и бъдещи задължения, когато трябва да се платят обезщетения. За жалост нашата гилдия няма добра репутация в България.
Привърженик съм на доброволния принцип в застраховането, защото вярвам, че когато си собственик на нещо, трябва да се грижиш за него. Логично е да застраховаш собствеността си и да получиш обезщетение, ако нещо се случи с нея.
Природните бедствия са най-големият враг, но и най-добрият приятел на застраховането, тъй като компанията се познава, когато трябва да плати щетата. В такъв момент не се притеснявам, защото точно тогава клиентът вижда, че сме насреща и той максимално качествено получава обезщетението.
Добрата репутация се създава, когато си коректен и изпълняваш поетите ангажименти.
Здравното застраховане има голям потенциал, в момента то е с незначителен обем.
Добрият лидер трябва да притежава здрав морал и дисциплина, да дава личен пример и да умее да създаде успешен екип. Той трябва да има като заложеност лидерските качества, но трябва и да ги развие. Лидерът учи постоянно и е важно в какво обкръжение работи.
Няколко причини да изберете „Дженерали”: Тук работят професионалисти с богат опит. Компанията успешно мина през стрес тестовете, тя е и с най-добри резерви. „Дженерали” е бранд, който в продължение на 200 години е доказвал своите качества.
Топ приоритетите ни в България са да станем ключов играч в ритейл бизнеса и лидер в здравното застраховане, да сме най-иновативната компания на застрахователния пазар. Най-големият ни приоритет е да задържим качествените си професионалисти и да привлечем нови кадри.